El nou pla de connectivitat de Mallorca identifica possibles rutes des de Palma fins a Nova York i Torontó

El conseller de Mobilitat i Territori, Marc Pons, en roda de premsa
El conseller de Mobilitat i Territori, Marc Pons, en roda de premsa - EUROPA PRESS
Publicado: miércoles, 9 octubre 2019 14:47

Pons concreta que el pla contempla 31 destinacions repartides en 16 pasos i tres continents

PALMA DE MALLORCA, 9 Oct. (EUROPA PRESS) -

El nou pla de connectivitat de Mallorca per 2020 fins al 2022, que s'estructura en temporades i mercats, té l'objectiu de reduir l'estacionalitat --en els mesos de setembre a maig--, consolidar els turistes existents i, així mateix, diversificar l'oferta de rutes actuals, contemplant, entre altres, la possibilitat de connectar Palma amb Nova York i Toronto.

Així ho ha presentat conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons, en roda de premsa després de presidir el Comit de Rutes de l'Aeroport de Palma, en la qual ha destacat que el pla biennal identifica 31 destinacions repartides en 16 pasos i tres continents, a més de 56 companyies susceptibles de poder operar en les noves rutes.

Segons ha explicat Pons, el Pla de Connectivitat és un "manual de destinació" que fixa les "línies estratgiques" a seguir per impulsar iniciatives dirigides al desenvolupament del trnsit aeri dels propers anys amb Mallorca i ha recordat que és el primer que s'elabora en la Comunitat amb la participació agents públics i privats.

En aquest sentit, ha posat en valor que el Comit de Rutes estigui compost per Aena, el Consell de Mallorca, el Govern, la Cambra de comer, l'Ajuntament de Palma, la Delegació de Govern i, per part del sector turístic, intervingui CAEB i Federació Hotelera de Mallorca.

El Pla ha estat elaborat per l'Agncia d'Estratgia Turística de les Illes (AETIB) i, tal com ha ests el seu director adjunt, Vicen Torres, els objectius són definir estratgies per a potenciar les rutes regulars cap a mercats emissors de turistes que encara no compten amb connexions i impulsar noves rutes cap a destinacions domstiques, com l'increment de freqüncies durant la temporada baixa cap a destinacions ja ofertes.

Així mateix, també se cerca facilitar l'increment de la connectivitat aria, especialment durant les temporades mitjana i baixa, i millorar la connectivitat aria de rutes de llarga distncia en el mitj-llarg termini, més enll de l'abast temporal d'aquest pla.

En relació a l'estacionalitat, es pretén millorar la connectivitat directa i recuperar "els enllaos perduts els mesos anteriors i posteriors a la temporada alta" i s'aplicar amb requisits en tots els mercats, exceptuant Pasos nrdics (Billund, Bergen i Malm), Sussa (Zuric) i Blgica (Brusselles), "en els quals convé incidir en una estratgia per tot l'any".

POTENCIAR LA CONNECTIVITAT EN TEMPORADA BAIXA

Es contempla potenciar la connectivitat, especialment en temporada baixa i mitjana, en 23 aeroports de 16 pasos europeus; a Nia, Frana; Vencia, Npols i Florncia, a Itlia; Lisboa, a Portugal; Rostock i Erfurt, a Alemanya; Atenes a Grcia; Bucarest a Romania; Sant Petersburg a Rússia; Tallin, a Estnia; Budapest a Hongria; Kíev, a Ucrana; Graz, a ustria; Srbia, a Belgrad; Aalborgam a Dinamarca; Trondheim, Stavanger, Tromso, Kristiansand i Bergen, a Noruega; Oulu, a Finlndia.

Així mateix, també es proposen connexions directes amb Tel Aviv i Marrakech i unes altres de llarg radi, com Nova York, Toronto i dues capitals asitiques com Istanbul i Doha. Així mateix, es preveu impulsar el mercat nacional amb la connectivitat domstica amb Vigo i Pamplona "on es veu mercat suficient".

Preguntats pel possible vol entre Palma i Nova York, Torres ha explicat que, de moment, "no hi ha identificades les necessitats", ja que "falten xifres suficients per saber la quantitat de turistes que arriben a la zona", si bé ha reconegut "n'hi ha".

Per tot aix, es mantindran contactes amb unes 56 companyies aries en reunions específiques o trobades en les diferents fires turístiques i frums internacionals, com per exemple, en World Routes, European Routes i Conferncia de Slots, entre altres.

El desplegament d'aquesta estratgia es far mitjanant la collaboració públic-privada, amb actuacions del Consell de Mallorca, Aena, l'Aetib, la Fundació Mallorca Turisme i la Fundació Turisme Palma 365.

"LES COMPANYIES VOLEN OCUPAR EL TROS DE PASTÍS DE THOMAS COOK"

Preguntats pel buit que ha deixat la fallida del touroperador britnic Thomas Cook a Balears, Pons ha explicat que "s'estan duent a terme reunions diverses per emplenar el buit de la companyia", afegint que "el mercat es reorganitza".

"Hi ha gent interessada, les companyies ara volen ocupar el tros de pastís que ha deixat Thomas Cook. L'atracció de Mallorca és suficientment potent com perqu pugui haver-hi aquest tipus de pugna", ha concls Pons.

Leer más acerca de: