30 de maig de 2020
 
Publicado 29/1/2019 18:41:22 +01:00CET

El Parlament aprova la creació del Col·legi Professional de Docents de Balears

Imatge de recurs d'un professor
@GVAEDUCACIO - Archivo

   PALMA DE MALLORCA, 29 gen. (EUROPA PRESS) -

   El Parlament ha aprovat aquest dimarts la modificació de la Llei 10/1998, de 14 de desembre, de collegis professionals de Balears i la creació del Collegi Professional de Docents de la comunitat autnoma.

   En concret, aquest Collegi Professional ser una corporació de dret públic amb personalitat jurídica prpia, el qual obtindr la capacitat d'obrar des de la constitució dels seus rgans de govern, que seran constituts de manera democrtica, igual que el seu funcionament.

   Per la seva banda, el diputat del PP Juan Manuel Lafuente ha lamentat que la seva formació hagi estat l'única que ha presentat esmenes al text original, ja sigui perqu la resta de formacions no presenten disconformitat amb el text o perqu, per contra, estan disconformes amb la totalitat del text.

   A més, ha criticat que en la Comissió d'Educació del 21 de maig de 2018 s'aprovés una Proposició No de Llei (PNL) a proposta del PI per instar el Govern a fer un informe de viabilitat sobre la creació d'aquest Collegi i, segons ha explicat, d'aquest informe "ni se sap ni se li espera".

   El diputat del Grup Mixt, Salvador Aguilera, ha assegurat que "gran quantitat de professionals veuran avui com la seva tasca ser reconeguda" i ha celebrat que "avui es far histria a l'mbit nacional i també a l'mbit mundial en constituir-se el primer Collegi de Docents d'Espanya".

   "Tindran cabuda tots els docents de totes les etapes des d'Educació Infantil fins a la Universitat. Estem d'enhorabona perqu fem un salt a un terreny desconegut per un salt qualitatiu", ha afegit.

"LLUITA EXEMPLAR DELS DOCENTS"

   Laura Camargo, de Podem, ha felicitat als docents per "dur a terme una lluita tan ben organitzada com la que ha protagonitzat la comunitat educativa a Balears" i ha assegurat que la creació del Collegi Professional de Docents és "una conseqüncia directa de la lluita exemplar dels docents".

   Així mateix, ha destacat que aquest Collegi ser "el primer de tot l'Estat" i ha recordat que aquesta sempre ha estat "una de les reivindicacions de la taula de demandes que va exposar el Govern als docents a la famosa vaga de tres setmanes". "Nosaltres hem fet el nostre treball per vosaltres heu creat aix mantenint la flama d'aquesta lluita exemplar", ha matisat.

   Agustina Vilaret, de MÉS per Mallorca, ha assenyalat que els docents han demanat aix i l'obligació dels polítics és "escoltar i practicar aquesta democrcia directa" per "donar sortida a aquestes veus" que demanen la creació d'un Collegi Professional de Docents a Balears.

   En aquesta línia, ha insistit que aix suposa "un reconeixement a la professió i un apoderament que permetr tenir en compte la veu d'aquests professionals que exerceixen un treball de molta responsabilitat". "L'Educació és l'eina més poderosa per millorar la societat i tenir un futur millor", ha remarcat.

"COMPORTAMENT DEONTOLGIC"

   Maria Antnia Sureda, del PI, ha apuntat que la creació d'aquest Collegi és "una garantia del comportament deontolgic dels professionals", així com de "la defensa dels drets dels ciutadans".

   També ha assenyalat que "s'han d'impulsar aquest tipus d'iniciatives per ajudar a ampliar la participació dels docents en el disseny i gestió del sistema educatiu", així com per "controlar possibles desviacions en la prctica professional".

   Josep Castells, de MÉS per Menorca, ha explicat que aquesta modificació servir per "llevar problemes" relatius a l'educació de 0-3 anys i la titulació requerida dels seus professionals, i ha assegurat que també millorar la inclusió del professorat especialista amb una redacció més clara "que la de la llei actual".

   Finalment, Enric Casanova, del PSIB, ha manifestat que després de la legislatura anterior que, al seu judici, va anar "educativament desastrosa", es va generar "una situació catica i de crispació que va acabar amb la manifestació mai vista".

   D'aquesta manera, ha assegurat que "d'aquell moment de crispació va sortir una cosa positiva, va sorgir "la necessitat de desenvolupar rgans de participació plena de la comunitat educativa", així com "eines que permetessin un desenvolupament didctic i d'un nou sistema educatiu".