Son Sant Joan és pioner a Europa en tenir una oficina de Consum dins del propi aeroport

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 4 marzo 2010 19:07

PALMA DE MALLORCA 4 Mar. (EUROPA PRESS) -

L'Aeroport palmesà de Son Sant Joan és pioner a Europa en tenir una oficina de Consum dins de les seves pròpies instal·lacions per poder atendre les queixes i sol·licituds d'informació dels usuaris del transport aeri sense necessitat que aquests hagin de desplaçar-se a un altre lloc. El Govern ha invertit 153.000 euros per crear aquest nou dispositiu.

El president del Govern, Francesc Antich, va inaugurar avui aquesta oficina acompanyat pel conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs; la directora general de Consum, Conxa Obrador, el director de l'aeroport, Nemesio Suárez; i la directora de l'Institut Nacional de Consum, Etelvina Andreu.

La nova oficina, que entrarà en funcionament el pròxim 8 de març, estarà atesa per sis persones, dos tècnics i quatre informadors. Estarà oberta al públic des de les 7.00 fins a les 20.00 hores i està ubicada a la planta de sortides de l'aeroport a la zona de l'esquerra del control d'equipatges, al costat dels arcs de seguretat.

Els usuaris podran dirigir-se a aquesta nova oficina, que funcionarà com finestreta única, per fer les seves consultes d'informació o queixes relatives a tot el procés relacionat amb el transport aeri.

A més d'aquest nou servei, l'aeroport ja té cinc punts d'informació telemàtica, un d'ells situat dins de la pròpia oficina i els altres quatre distribuïts en cadascuna dels terminals. En tots aquests punts els usuaris poden accedir a la pàgina web de la Direcció General de Consum per fer en línia les seves queixes i descarregar el full de reclamacions, així com accedir al web del Centre Europeu del Consumidor.

Antich ha assenyalat en la inauguració que Balears "aposta fort" per iniciatives com aquesta perquè, segons la seva opinió, "l'única manera de guanyar terreny econòmic és apostar per la qualitat" i ha afegit que la comunitat pretén ser "pionera" en el que respecta a la millora del servei a la ciutadania.

Alhora, ha apuntat que la posada en marxa d'aquesta oficina posa de manifest la importància que té el servei aeri per als residents i turistes, tant des de l'àmbit empresarial com del privat. En aquest sentit, ha destacat "la gran sintonia" que hi ha hagut entre les empreses i companyies que operen en Son Sant Joan i les institucions públiques per portar a terme aquest projecte, que va néixer a iniciativa del passat director general de Consum, Diego González.

La directora de l'Institut Nacional de Consum, per part seva, va qualificar aquest projecte d'"il·lusionant" i ha assegurat que el Ministeri de Salut i política Social, del qual depèn l'organisme que dirigeix, ho exportarà a altres aeroports espanyols si funciona adequadament, ja que l'atenció als ciutadans és un objectiu "principal" per a l'actual govern socialista. Així, ha subratllat que Balears rebrà el suport econòmic necessari per a aquest tipus d'actuacions.

RECLAMACIONS 2009

L'any passat els usuaris van presentar un total de 550 reclamacions relatives al transport aeri davant de la Direcció General de Consum, que van representar un 8,3% del total de queixes. Aquesta xifra suposa un descens notable si es compara amb les registrades el 2008 quan es van realitzar al voltant de mil reclamacions relacionades amb aquest sector, que van suposar el 20% del total.

Contenido patrocinado