Un total de 77 drogodependents reben l'alta terapèutica gràcies als centres d'atenció de l'IMAS

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 21 agosto 2008 14:27

Les principals drogues consumides són opiacis i alcohol

PALMA DE MALLORCA, 21 Ag.. (EUROPA PRESS)

Un total de 77 persones van rebre durant 2007 l'alta terapèutica en els centres d'atenció a les drogodependències dependents de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (IMAS) que tenen com a objectiu oferir una atenció integral i multidisciplinari a totes les persones de la part forana que presentin una dependència de l'alcohol o a altres drogues.

En un comunicat, l'IMAS va destacar que han atès a més de 1.500 persones, de les quals 492 van començar el tractament durant 2007 i 96 ho van abandonar.

Els centres amb més usuaris són Manacor (216), Calvià (208), Inca (158), Llucmajor (115), Marratxí (91) i Felanitx (81). Alhora, les principals drogues que es consumeixen són opiacis (el 43%), alcohol (32%) i cocaïna (18%).

Pel que fa a sexes, cal destacar que el 80 % de les 1.586 persones són homes i el 88 % ha nascut a Espanya. D'altra banda, més de la meitat dels usuaris té entre 20 i 39 anys.

Contenido patrocinado