Actualizado 4/4/2008 15:03:23 +00:00 CET

Unes 2.000 persones sordes de Balears es veuen "discriminades" davant la falta d'intèrprets de llengua de signes

PALMA DE MALLORCA, 4 Abr. (EUROPA PRESS) -

Unes 2.000 persones sordes i amb deficiències auditives de Balears es veuen "discriminades" davant de la falta d'intèrprets de llengua de signes que existeix a l'Illa. El Consell de Mallorca disposa tan sols de dos intèrprets, que en l'últim any van realitzar 1.500 serveis amb persones que pateixen deficiències auditives.

Així ho han confirmat avui després de mantenir una audiència amb la presidenta del Consell, Francina Armengol, la presidenta de l'Associació de Persones Sordes de Mallorca, Magdalena Subirana, i la secretària general de l'organització, Magdalena Vadell.

El motiu de l'audiència amb Armengol era explicar les "barreres de comunicació" que tenen les persones sordes, en aquest cas, de Mallorca. Segons van afirmar des de l'Associació, se senten "discriminades" ja que, segons ha afirmat Vadell, "a la tarda no hi ha servei d'intèrprets", i això suposa problemes a l'hora de portar a terme tasques de la vida quotidiana com pot ser anar al metge, a reunions de pares en els col·legis i un altre tipus de tasques quotidianes.

Vadell va explicar que manifestaren a la presidenta la necessitat de disposar de més intèrprets de llengua de signes a Mallorca, ja que "si la persona encarregada del servei acaba el seu horari, no es pot fer res fins l'endemà", va assenyalar.

A més, des de l'associació van informar que l'any passat els dos únics intèrprets del Consell -que es dediquen a serveis generals-, van portar a terme més de 1.500 serveis, per donar suport a persones amb discapacitat auditiva.

SATISFETES AMB L'AUDIÈNCIA

Per aquesta raó, i després de més de 40 minuts reunides amb la presidenta, les portaveus de l'Associació es van mostrar "molt satisfetes" amb l'audiència i van reiterar que "ens portem el que veníem a buscar". En aquest sentit, van insistir que la presidenta s'ha compromès a "avui mateix, immediatament, cridar els responsables del servei i posar-se a treballar com més aviat millor".