El senador de MÉS per Mallorca, Vicen Vidal, atén als mitjans després de ratificar el ple la seva proposta de designació. - EUROPA PRESS
PALMA DE MALLORCA, 18 Jul. (EUROPA PRESS) -
El senador balear Vicen Vidal, de MÉS per Mallorca, s'integrar en el Senat en el Grup d'Esquerra Confederal, un grup propi format al costat de Compromís, Adelante Andalusia, En Comú Podem i Más Madrid, a més d'En Marea, ja que s'espera la incorporació dem del seu senador recentment designat.
Així ho ha anunciat Compromís en una nota de premsa en la qual el seu portaveu, Carles Mulet ha explicat que pretenen "aglutinar a forces progressistes d'implantació autonmica". Amb la creació d'aquest grup també han evitat haver de "compartir espai, temps i recursos" en el Grup Mixt amb grups de dreta.
El crrec de portaveu del grup ser rotatori entre tots els seus membres, i el primer a assumir-la ser Mulet a partir d'agost i setembre.
Mulet ha incidit que "la creació d'un grup propi per a totes les esquerres territorials ser sens dubte un punt d'inflexió per visibilitzar la mateixa pluralitat de l'Estat i de l'esquerra"
"Compartim amb aquestes forces una gran implantació als respectius territoris, uns objectius per a la transformació social, ecolgica i territorial de l'Estat", ha ressaltat Mulet, que ha destacat que a MÉS per Mallorca li uneixen "llaos de camins recorreguts", donada la seva candidatura conjunta en les passades eleccions europees.
Vicen Vidal, exconseller de Medi ambient del Govern balear la passada legislatura, va ser designat senador pel Parlament l'11 de juliol al costat del 'popular' José Vicente Marí Bosó. La proposta, que es vota en bloc, va ser aprovada per 44 vots a favor, l'abstenció del PI i el rebuig de Cs i Vox. Cs va explicar que no recolzarien "que el Parlament envi al Senat a un representant d'un grup nacionalista" mentre que Vox es va oposar a l'arribada al Senat de "una veu pancatalanista".
En la seva primera intervenció davant els mitjans després de ser nomenat, Vidal va assegurar que en el Senat Vidal, treballar per les llibertats polítiques, la llibertat d'expressió i la "defensa de la llengua catalana", amb una veu "lliure" i "prpia".