Aerocas està disposada a assumir els costos de controladors, bombers i seguretat de l'aeroport

Actualizado: martes, 25 enero 2011 19:57

CASTELLÓ, 25 Ene. (EUROPA PRESS) -

El president d'Aerocas, Carlos Fabra, ha assegurat este dimarts que la promotora de l'aeroport de Castelló està disposada a assumir els costos de controladors, bombers i seguretat d'estes instal·lacions, que ha xifrat entre 4,5 i 5 milions d'euros anuals, per a restablir l'estabilitat concessional, tot i que ha dit que també es podria negociar el rescat de la gestió si s'arriba a un acord.

Sobre esta qüestió, Fabra ha anunciat en acabar el ple ordinari de la Diputació que esta setmana mantindran una reunió el director general d'Aerocas, Juan García Salas, amb un assessor de Globalvía --empresa formada per FCC Concessions i Caja Madrid i una de les accionistes de la concessionària de l'aeroport-- sobre temes "que estan molt clars, doncs és "lògic que nosaltres assumim el cost de controladors, bombers i seguretat, ja que no eren previstos com despeses per part del concessionari", ha assenyalat Fabra.

Globalvía, segons ha recordat Fabra, a títol particular, va presentar un escrit sol·licitant el restabliment de l'estabilitat concessional, ja que entenia que amb noves actituds es podia desequilibrar el plec de condicions, com l'arribada de l'AVE, la revisió de la llei aeronàutica --amb el cost de controladors, bombers i seguretat-- o la situació del mercat financer.

Carlos Fabra ha assenyalat que Aerocas està disposada a seure a negociar "el que siga raonable", però --ha afegit-- "hi ha temes que no anem a assumir, com l'AVE, ja que el concessionari havia de saber que algun dia arribarà a Castelló; o la situació del mercat financer o dels mercats internacionals turístics, perquè si la situació haguera estat al revés de l'actual no ens demanarien un restabliment concessional, de manera que en alguns temes podem trobar punts de reunió i en altres no".

Alhora, Aerocas estaria d'acord amb el rescat, "si ens posem d'acord pel que fa al que volen perdre i pel que fa temps volen que s'ho paguem, doncs a Aerocas no li importa gestionar l'aeroport", ha assenyalat el president de la promotora".

Fabra invitarà demà al portaveu del grup socialista a la Diputació, Francesc Colomer, a reunir-se a la seu de l'aeroport amb el director general per a contestar-li a totes les preguntes que tinga respecte a estes instal·lacions i que el president de la Diputació ha rebutjat contestar este dimarts al ple "perquè ací no és el lloc, doncs la Diputació té l'1,8% d'Aerocas", ha afegit Fabra.

Fabra també s'ha referit a la petició de Globalvía de 8 milions d'euros anuals durant els 50 anys que dura la concessió i la seua renúncia als 6 euros per cada passatger menys dels 600.000 anuals que es van establir, "proposta a la qual jo també m'apunte, doncs si em donen 8 milions d'euros a l'any, porto la concessió de l'aeroport", ha assenyalat Fabra, qui ha afegit que, a més, "és un tema que no podem fer perquè canviaria el plec de condicions i qualsevol empresa d'Espanya o estrangera podria accedir a estes condicions".

Respecte a l'opció de la fusió de Concessions Aeroportuàries i Aerocas, Carlos Fabra considera que "no és viable perquè una gestió públic-privada seria molt complicada des del punt de vista administratiu".

Segons ha dit, "una vegada estigui l'obra lliurada, Aerocas sol·licitarà els papers que hagi de sol·licitar", i, sobre esta qüestió, ha assenyalat que sempre que ha parlat amb el subdelegat del Govern sobre el tema de l'aeroport ha trobat "un tarannà receptiu molt important". Fabra confia que el juliol l'aeroport compte amb tots els permisos perquè estiga en funcionament.

col.labora la Conselleria de Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana amb una subvenció de 31.999,98 € para el foment de valencià