Miércoles, 10 de febrero 2010
 


Eduard Mira, Anaven L. Llop i José Mª Muñoz Quirós guanyen els Premis Literaris València 2009 de la IAM

    VALÈNCIA, 30 Sep. (EUROPA PRESS) -


   Eduard Mira, Anaven L. Llop i José Mª Muñoz Quirós han resultat guanyadors dels Premis Literaris València 2009 en les categories de Narrativa en valencià, Poesia en valencià i Poesia en castellà, respectivament, que convoca la Diputació de València a través de la Institució Alfons El Magnànim (IAM), han informat hui fonts de la corporació provincial.

   Al voltant de 180 obres s'han disputat els guardons de Literatura de la Diputació de València, en les tres modalitats convocades enugany. Els portaveus dels jurats han coincidit en assenyalar la qualitat de les obres presentades.

   El jurat del Premi Alfons el Magnànim València de Narrativa en valencià 2009, compost per Artur Ahuir, Ángel Calpe, Joan Carles Girbés, José Enrique Ruiz Doménech i Luis Racionero, ha seleccionat per àmplia majoria la novel·la 'La confraria', d'Eduard Mira.

   Esta modalitat està premiada amb 30.000 euros i una escultura de Ramón de Soto. La Institució Alfons el Magnànim de la Diputació de València publicarà una primera edició de fins a 5.000 exemplars de l'obra premiada en l'editorial Bromera, preferentment en els 10 mesos següents a la decisió del jurat.

   El portaveu del jurat, Luis Racionero, ha destacat que la de Mira és una novel·la coral, rotunda, una novel·la riu on, mitjançant les vivències d'un personatge valencià del segle XV es configura un retaule de l'època amb una barreja i un equilibri molt difícils, i presenta amb erudició les històries de moltíssims personatges que viuen este moment d'absolut esplendor de la Corona de Aragón.

   'La Confraria', d'Eduard Mira, mostra al llarg de gairebé mil pàgines mecanografiades, una de les èpoques més brillants de la Corona de Aragón, en un recorregut exterior de València a Nàpols i Flandes, més una intriga interior entre les societats secretes de l'època, dedicades fins i tot a conspirar contra el mateix rei Alfons el Magnànim", ha manifestat Racioner.

   El Premi Alfons el Magnànim-València de Poesia en castellà 2009 inclou una dotació econòmica de 15.000 euros i l'escultura de Ramón de Soto. L'obra guanyadora, 'La mirada del frío', de José Mª Muñoz Quirós serà editada per Hiperion.

   Antonio Hernández, president de l'Associació Andalusa de Crítics Literaris; Jesús Munárriz, director d'Hiperion; Gonzalo Santonja, director de l'Institut Castellano Aragonés de la Lengua, Antonio Porpetta i Jaime Siles han valorat les obres de Poesia en castellà.

   El portaveu del jurat, Jaime Siles, ha situat el poemari guanyador d'ací a l'"estètica del sublim". "Els seus versos són molt controlats, de gran rigor formal en els que el text seguix la seua pròpia exigència. Estem davant d'un llibre de gran maduresa on destaca l'ús de l'encavalcament que trenca el vers i dóna fluïdesa anímica i psicològica", ha afirmat.

   En 'La mirada del frío', "els paisatges són gairebé tots castellans i la persona poemàtica també", ha comentat el portaveu de la comissió avaluadora.

   El Premi Alfons el Magnànim València de Poesia en valencià 2009, atorgat a Anaven Llop per 'Crònica de Calàbria', es publicarà en Bromera. L'autor rebrà un premi econòmic de 15.000 euros i l'escultura de Ramón de Soto.

   El jurat d'esta modalitat compost per Josep Palomero, Carles Duarte, Josep Fluixà i Josep Ballester, ha distingit l'obra de Llop per majoria.

POESIA DE L'EXPERIÈNCIA

   El portaveu del jurat, Josep Ballester, ha destacat que Crònica de Calàbria "és un llibre que podria situar-se dins de la poesia de l'experiència, una visió escèptica sobre la ciutat en general i sobre algunes ciutats italianes en particular".

   Per la seua banda, el director de la IAM, Ricard Bellveser, ha considerat que l'altura dels premiats dóna bona compte del "nivell i qualitat" que estan aconseguint aquests guardons, que compta a més amb un jurat "excepcional", ha declarat.





Presidencia EU
Terremoto en Haití
 
 
la actualidad más visitada en www.europapress.es
Bill Murray será un fantasma en la nueva CazafantasmasBill Murray será un fantasma en la nueva Cazafantasmas El iPad, nominado a los Fiasco Awards El iPad, nominado a los Fiasco Awards La 1 estrena en televisión la película 'Camino'La 1 estrena en televisión la película 'Camino'
CHANCE
Foto: ep
jaime ya no es duque de lugo

La Infanta Elena y Marichalar, oficialmente divorciados


La Infanta Elena y Jaime de Marichalar están oficialmente divorciados. El pasado 21 de enero se inscribió en el Registro Civil de la Familia Real la sentencia del procedimiento de divorcio, por mutuo acuerdo, de su matrimonio, ha informado este martes la Casa Real en su página web.Ampliar

 


PORTALTIC.es
Foto: THQ
PS3 y Xbox 360

Análisis.- 'Darksiders' o si el apocalípsis llegase a Hyrule...


   Guerra. Nunca un nombre que encierra tanta tragedia sirvió tan bien para nombrar al protagonista de un videojuego. El primer jinete del Apocalipsis sigue los pasos de un tal Link en una aventura con la que THQ nos ha sorprendido nada más empezar el año: 'Darksiders'. Combates con espada, magia, objetos para resolver puzles, mazmorras temáticas, cofres, enemigos mastodónticos y un caballo. Pero no, no es 'Ocarina of time' ni 'Twilight Princess'.Ampliar

 


Economía y Finanzas

Foto: EP
Quienes especulan, atacan las monedas débiles

La banca y las cajas descartan conspiraciones para hundir el euro


El presidente de la Asociación Española de Banca (AEB), Miguel Martín, y su homólogo en la Confederación Española de Cajas de Ahorros (CECA), Juan Ramón Quintás, descartaron este martes la existencia de un movimiento conspirativo con el objetivo de hundir la cotización del euro respecto a otras divisas en los mercados internacionales.Ampliar

 


EPSocial
Foto: Reuters
ayuda tras el terremoto

UNICEF agradece al Gobierno español los 10 millones aportados para Haití


El Fondo de Naciones Unidas para la Infancia (UNICEF) agradeció este martes al Gobierno español su aportación de 10 millones de euros para las actividades que esta agencia humanitaria está llevando a cabo en Haití para asistir a los damnificados por el terremoto del pasado 12 de enero.Ampliar

 


DEPORTES
Foto: Reuters
El delantero se sincera

'Kun' Agüero: "Ahora mismo sólo pienso en la Copa del Rey"


El delantero argentino Sergio 'Kun' Agüero analizó la actualidad del Atlético de Madrid, tanto en Copa del Rey como en Liga, y recordó sus inicios y primeros días cuando llegó a España como jugador del conjunto rojiblanco.Ampliar

 



www.europapress.es es el portal de actualidad y noticias de la Agencia Europa Press.
© 2010 Europa Press. Está expresamente prohibida la redistribución y la redifusión de todo o parte de los contenidos de esta web sin su previo y expreso consentimiento.