Batet muestra'l compromisu del Gobiernu cola Carta de Llingües Rexonales

Almuerzo de Metitxell Batet, ministra de Política Territorial y Función Pública,
Eduardo Parra - Europa Press
Actualizado: miércoles, 17 octubre 2018 16:06

MADRID, 17 Oct. (EUROPA PRESS) -

La ministra de Política Territorial y Función Pública, Meritxell Batet, garantizó que les prioridaes de la llamada 'axenda gallega del cambiu' coinciden coles del Gobiernu, polo que se comprometió a impulsala, amás de la Carta Europea de les llingües Minoritariu y Rexonal.

El portavoz d'En Marea nel Congresu Antón Gómez-Reino preguntó a la ministra na sesión de control pol compromisu del so Executivu con Galicia, y sorrayó que nun-y treslladaba esa cuestión como miembru de la so formación política, sinón como habitante de Galicia.

Asina, reclamó un mayor autogobiernu pa la so tierra con midíes como la tresferencia de la titularidá de la AP-9 o la reforma del sistema de financiación autonómica pa que Fisterra (A Coruña) tenga "los mesmos derechos" que Madrid. Esixó tamién el saneamientu de les ríes gallegues y la puesta en valor de la pesca y del mediu ambiente.

Batet, pela so parte, dixo que'l Gobiernu trabaya "dende esa coincidencia y vocación de pactu", y dixo qu'esta se reflexa nel alcuerdu presupuestariu qu'algamaron la selmana pasada con Unidos Podemos, que recueye parte d'esa 'axenda gallega del cambiu'.

MIDÍES NOS PXE DE L'AXENDA GALLEGA

Nesti sentíu, destacó midíes como l'aumentu de les pensiones de vilbedá o de la inversión n'I+D+i. Amás, recordó que'l Gobiernu ta apostando pol fomentu de les relaciones coles comunidaes autónomes, tanto de forma multillateral como billateral.

Nel casu de Galicia, apuntó que la comisión billateral con esta rexón trata "coses tan sensibles" como la política territorial, fomentu, industria o la Carta Europea de Llingües Minoritaries y Rexonales pa estender l'usu y conocencia del gallegu, "compromisu" que "potencia" tamién l'artículu 3 de la Constitución.

"Esperamos y esiximos meyores y respuestes. Galicia esixe cambiu", concluyó Gómez-Reino.

Asturianu ofrecido por