Cientos de persones refuguen la festividá del Día de CyL en Llión y obliguen a suspender los actos previstos

Publicado: martes, 23 abril 2024 17:54

LLIÓN, 23 Abr. (EUROPA PRESS) -

Dellos centenares de persones participaron güei na manifestación y quema d'un castiellu como protesta a la celebración en Llión de los actos del Día de la Comunidá de Castiella y Llión, y obligaron a suspender les actividaes que se programaren dende la Junta na plaza de San Marcos de la capital llionesa.

Los manifestantes, convocaos por colectivos llionesistes, y con participación de representantes de la Unión del Pueblo Leonés (UPL), partieron a les 11.30 hores de la mañana de la plaza de Guzmán el Bono y fixeron sonar xiblatos y carraques, amás de facer esplotar petardos a lo llargo de tol percorríu.

La manifestación, denominada III Caminu La Llibertá, convocóse como reacción a la decisión de la Junta de Castiella y Llión de celebrar actos con motivu del 23 d'abril, Día de la Comunidá, en toles provincies, amás de Ponferrada, dalgo que los colectivos llionesistes catalogaron como una "provocación".

El secretariu xeneral de la Unión del Pueblo Leonés, Luis Mariano Santos, aseguró en declaraciones a los periodistes na marcha qu'a Llión "naide va roba-y la identidá" y que los llioneses nun se sienten "identificaos" cola comunidá autónoma de Castiella y Llión.

La manifestación acabó nuna zona al llau del llugar onde se celebró parte de los actos convocaos pola Junta de Castiella y Llión, onde se quemó una réplica d'un castiellu de cartón, que los convocantes llamaron de 'Mordor', d'onde quedó lliberáu un lleón, como símbolu.

"AUTOGOBIERNU"

Ellí, l'alcalde de Llión, José Antonio Diez (PSOE), calificó de "imparable" el movimientu "pola reconocencia de Llión" y de la so "necesidá d'autogobiernu", por más que la junta constituya fundaciones pa falsiar la "historia d'una fundación ficticia".

Depués, dalgunos de los manifestantes llegaron a la parte de les actividaes oficiales con motivu del Día de Castiella y Llión onde, depués d'unos momentos de tensión, suspendiéronse les actividaes que taben programaes pa los neños y les actividaes culturales.

El delegáu territorial de la Junta de Castiella y Llión, Eduardo Diego, llamentó lo que pasó y defendió que se trataba d'un actu tránquilu y familiar".

Contador
Asturianu ofrecido por