24 de febrero de 2020
 
Publicado 20/01/2020 16:38:25CET

España avisa de que nun ve "mui xusto" el repartu que propón Bruxeles pal fondu de 'transición verde'

La ministra de Asuntos Exteriores, UE y Cooperación, Arancha González Laya, en Bruselas.
EUROPA PRESS

BRUXELES, 20 Ene. (EUROPA PRESS) -

La ministra d'Asuntos Esteriores, UE y Cooperación, Arancha González Laya, dixo esti llunes qu'España nun ta d'alcuerdu col repartu ente países que propón la Comisión Europea de los recursos del fondu de transición ecolóxica y qu'acuta pa España malapenes un 4% del dineru.

"España apoya de manera mui clara y decidida'l fondu verde de transición xusta pero tamos un poquitín esmolecíos porque lo vemos mui verde pero non mui xusto", avisó González Laya en declaraciones a la prensa a la so llegada a una xunta de ministros d'Esteriores de la UE en Bruxeles.

Anque la cuestión del fondu nun ta na axenda de los ministros, sí tienen previstu falar de manera más xeneral de la llamada "diplomacia climática" y nesi marcu González Laya quier treslladar a los sos colegues que'l fondu y la clave del repartu necesita una "atención particular".

La Comisión Europea previó una clave de repartu pa los 7.500 millones d'euros del fondu p'ayudar a les rexones na transición ecolóxica qu'asitia a España n'octavu puestu como país receptor con 307 millones asignaos, nuna distribución qu'acuta les mayores partíes pa Polonia (2.000 millones) y Alemaña (877).

Por eso, la xefa de la diplomacia española insistió en que la transición ecolóxica tien que ser tamién una "transición xusta" y alvirtió de que'l Gobiernu de Pedros Sánchez tien "duldes" de que'l métodu diseñáu pal repartu de los fondos sía asina.

"Queremos aseguranos de que va ser realmente xusto, dica agora nun lo vemos mui bien, vamos siguir trabayando", dixo, sobre una propuesta que l'Executivu comunitariu defende que s'apoya en datos estadísticos y criterios oxetivos pa calcular el costu de la transición pa cada rexón.

UN EURU DEL FONDU POR CADA EURU Y MEDIU DE COHESIÓN

El llamáu Fondu pa la Transición Xusta ye ún de les pegollos del mecanismu col que la Unión Europea quier movilizar polo menos 100.000 millones d'euros nel períodu 2021-2027 pa les rexones que van tener que facer los sacrificios mayores nel planu económicu y social p'amenorgar la so buelga contaminante.

La Unión Europea quier cumplir col desafíu de ser el primer continente en desaniciar les sos emisiones de CO2, un oxetivu que quieren algamar nel horizonte de 2050 y que los líderes de los Ventisiete trataron de sellar nun alcuentru n'avientu, anque nun llograron que Polonia asumiera'l compromisu nacional.

El primer beneficiariu va ser a priori Polonia, que según la propuesta de Bruxeles recibiría'l máximu posible del fondu, 2.000 millones d'euros, a pesar de ser l'únicu país de la UE que nun quixo asumir compromisos nacionales pa llograr el retu de desaniciar les emisiones contaminantes de la UE nel horizonte de 2050.

Depués ta Alemaña (877 millones), Rumanía (757 millones), República Checa (581 millones), Bulgaria (458 millones), Francia (402 millones), Italia (364 millones) y España, con 307 millones. Cierren la llista coles partíes más baxes Malta, con 8 millones, y Luxemburgu, con 4 millones.

Pa beneficiase d'estos recursos, los gobiernos nacionales van tener que presentar a Bruxeles planes territoriales de transición específicos pa identificar les rexones y les sos necesidaes y, amás, comprometese a ufrir polo menos un euru y mediu con cargu al Fondu européu de Desarrolluu Rexonal y al Fondu Social Européu Plus por cada euru recibíu del 'fondu verde'.

Con ello la Comisión Europea estima que se van llegar a captar ente 30.000 y 50.000 millones d'euros de financiación que se van redirixir p'ayudar a desenvolver modelos alternativos de les economíes nes rexones más contaminantes y potenciar les inversiones n'enerxíes llimpies.

Asturianu ofrecido por

Lo más leído

  1. 1

    Activado el protocolo por un posible caso de coronavirus en Logroño

  2. 2

    Muere un acróbata tras lanzarse en un cohete casero para llegar al espacio y demostrar que la Tierra es plana

  3. 3

    Suspendido el Carnaval de Venecia y los eventos en La Scala mientras suben a 3 los muertos por coronavirus en Italia

  4. 4

    Italia confirma cinco víctimas mortales y más de 200 contagiados por el coronavirus

  5. 5

    Austria reanuda el tráfico ferroviario con Italia tras descartar dos supuestos casos de coronavirus