Investigadores españoles identifiquen unos xenes en mosques responsables del distintu grau d'agresividá del cáncer

Diferencias entre tumores en moscas del vinagre masculinas y femeninas.
IRB BARCELONA
Publicado: viernes, 16 agosto 2019 18:45

Un estudiu del Institutu d'Investigación Biomédica (IRB Barcelona) identificó unos xenes nun modelu de mosca d'el vinagre que podríen ser posibles reguladores de les diferencies d'agresividá en tumores ente homes y muyeres.

Les resultancies amuesen qu'estos xenes "podríen ser dianes potenciales pa neutralizar el so grau de malinidá", esplica'l xefe del Llaboratoriu de División Celular del IRB Barcelona, Cayetano González.

Estudios epidemiolóxicos demostraron qu'esisten notables diferencies en cuanto al grau d'incidencia y supervivencia al cáncer ente homes y muyeres, inclusive en tumores ensin rellacionar colos órganos reproductivos. Asina asocede por casu en ciertos tipos de tumores cerebrales, tamién nel casu de neños ónde la influencia de vezos de riesgu ye descartable.

González y el so equipu compararon el desenvolvimientu de tumores esperimentales inducíos en celebros de mosques machu y fema y repararon que yeren mas agresivos nos animales masculinos. Darréu, consiguieron identificar numberoses proteínes que los sos niveles yeren notablemente mas abondosos nes célules tumorales de machos que nes de femes.

"Munchos de los posibles reguladores de les diferencies en tumores dependientes del sexu qu'identifiquemos nel nuesu modelu de mosca d'el vinagre son proteínes bien calteníes que s'atopen tamién n'humanos", comenta González sobre la posible estensión de les resultancies del estudiu a los humanos.

Ente les proteínes identificaes nesti estudiu, los investigadores céntranse nuna llamada 'Phf7', que tamién s'atopa n'humanos. Ta presente en célules tumorales de machos, onde'l tumor ye más agresivu, y ausente en célules tumorales de femes. Los investigadores descubrieron que al desaniciar esta proteína en mosques machu, l'agresividá de los tumores amenorgábase notablemente, llegando a niveles similares a los de tumores de mosques hembra.

"Los nuesos resultaos amuesen que pueden regulase les proteínes responsables de les diferencies en tumores ente machos y femes p'amenorgar el grau de malinidá que ta asociáu al sexu del individuu afectáu. Entender les bases moleculares responsables de les diferencies na incidencia y desenvolvimientu del cáncer debíes al sexu podría dexar permitir tratamientos específicos pa homes y muyeres", detalla Cristina Molnar, investigadora postdoctoral del IRB Barcelona y primer autora de la publicación.

Esti estudiu foi lleváu a cabu na mosca d'el vinagre 'Drosophila melanogaster', un modelu esperimental que cunta con mas de cien años d'hestoria y nel que s'afayaron munches de la proteínes que son de gran relevancia en cáncer humanu. Nes últimes décades, desenvolviéronse na mosca d'el vinagre modelos esperimentales de distintos tipos de tumores humanos como leucemia, neuroblastoma, glioblastoma y cáncer d'ovarios, ente otros.

Asturianu ofrecido por