L'auditoría de los trenes 'que nun cabíen pelos túneles' revela dellos errores d'Adif, Renfe y CAF

Archivo - Vía de tren
ADIF - Archivo
Publicado: miércoles, 13 marzo 2024 14:46

El fabricante de trenes firmó'l contratu magar conocer 54 díes enantes l'error de diseñu

MADRID, 13 Mar. (EUROPA PRESS) -

L'auditoría qu'encargó'l Ministeriu de Tresportes pa resolver los problemes vinculaos al pidíu de trenes destinaos a Cantabria y Asturies 'que nun cabíen pelos túneles' por incumplir el gálibu, revela dellos errores de coordinación ente toles empreses rellacionaes, les públiques Adif y Renfe y la privada CAF.

El desencadenante foi la publicación por Renfe d'unos pliegos del contratu que conteníen información errónea de les midíes d'estos trenes, que nenguna de les empreses que puxó pol mesmu foi capaz d'atopar, según consta na auditoría publicada agora pol Ministeriu.

"Si Renfe solicitara a Adif la información qu'esti disponía sobre la rede d'anchu métricu nel momentu de la preparación del contratu podría determinar con certidume que les condiciones sobre'l gálibu incluyíes nes especificaciones técniques del tren nun podíen cumplise", asegura'l testu.

Per otru llau, Adif apurrió-y una documentación a CAF en payares de 2020 na que yá se evidenciaba qu'había un problema coles midíes enantes de la firma del contratu. Sicasí, esta empresa pública nun treslladó esta información vital a Renfe, que siguía desconociendo esti problema.

Esto supón, amás, que CAF yera consciente dafechu --o polo menos tenía nes sos manes la documentación pa selo-- de la imposibilidá de desarrollar el contratu y, entá asina, firmar 54 díes depués, ensin avisar d'esti fechu a Renfe.

Nesi momentu, Adif y CAF yá conocíen el problema de los gálibos y Renfe descubriólu en xineru de 2021 --una vez el contratu yá taba firmáu-- nuna xunta cola Axencia Estatal de Seguridá Ferroviaria (AESF), lo que llevó a paralizar la execución del contratu.

Esto ye, en xineru de 2021, malapenes un mes más tarde de la firma del contratu, toles partes yeren conocedores y entá asina nun lo comunicaron públicamente, nin a les autoridaes de Cantabria y Asturies. Y magar ser les dos públiques dependientes del Ministeriu, tampoco a la ministra d'esi momentu, Raquel Sánchez.

Pero n'abril de 2022, Renfe sí aconceyó con representantes del Ministeriu, en concreto col secretariu xeneral d'Infraestructures, Xavier Flores, y con personal de la secretaría d'Estáu, nesi momentu en manes d'Isabel Pardo de Vera, y magar ello la información siguió ensin trescender.

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