El Parllamentu de Navarra refuga una llei de Navarra Suma pa derogar el decretu del vascu na función pública

Pleno del Parlamento de Navarra.
PARLAMENTO DE NAVARRA
Publicado: jueves, 17 octubre 2019 14:51

PAMPLONA, 17 Oct. (EUROPA PRESS) -

El plenu del Parllamentu de Navarra refugó esti xueves tomar en consideración una proposición de llei foral presentada por Navarra Suma pola que s'establecía la derogación del decretu regulador del usu del vascunes Alministraciones públiques de Navarra.

La iniciativa recibió'l votu en contra de PSN, Geroa Bai, EH Bildu, Podemos y Izquierda-Ezkerra. Por mediu d'esta llei, Navarra Suma buscaba establecer "una alternativa a la situación creada" pol decretu foral del vascu, "recuperando la situación anterior, mentes que s'ellabora una norma reguladora nueva del usu del vascu nes Alministraciones Públiques que procure la mayor participación y consensu sociales".

El portavoz de Navarra Suma, Javier Esparza, afirmó que "la política llingüística del Gobiernu anterior causó nuna amplia parte de la sociedá navarra un refugu y una esmolición y hubo una respuesta nes urnes diciendo 'non' a la política llingüística nacionalista de la llexislatura pasada".

Esparza indicó que les formaciones qu'integren Navarra Suma y el PSN "compartimos la llexislatura pasada, con dellos matices, una crítica contundente a les polítiques llingüístiques qu'impulsara'l nacionalismu vascu en Navarra". "Que los nacionalistes voten non a derogar el decretu ye lo lóxico, lo que nun entiendo ye por qué'l PSN pue tar planteándose nesti momentu camudar la so posición. Si toos fixéramos lo que facíamos hai cuatro meses, habría una mayoría pa derogar esti decretu y que se pondría a trabayar na aprobación d'otru decretu", indicó.

Pol PSN, Inma Jurío afirmó que Navarra Suma presentó esta proposición xunto con delles otres a finales de xunu, cuando yá sabía que se diba a intentar conformar un Gobiernu "d'otros cuatro partíos". "Presentó delles lleis por razones polítiques y ye una posición de táctica política totalmente llexítima, y fíxolo porque yeren lleis sobre temes nos que la presidenta posicionárase en contra. Fíxolo como una táctica de desgaste", señaló, p'afirmar que "igual de llexítimu ye que nos opongamos a la tramitación d'esta proposición de llei".

La parllamentaria socialista criticó que Navarra Suma nun faiga "nengún tipu d'autocrítica" sobre los decretos aprobaes polos Gobiernos de UPN y, refiriéndose a la decisión del TSXN d'anular dellos artículos del decretu vixente, afirmó qu'agora "hai una sentencia que nos obliga a tomar otros caminos distintos de los que fixeron los mesmos Gobiernos de UPN". "Oblíganos a buscar caminos nuevos", señaló, pa defender que "col diálogu vamos buscar soluciones que s'afaigan a los establecíos na sentencia, que ye lo que Navarra Suma nun fai con esta proposición".

Por Geroa Bai, Jabi Arakama consideró que la iniciativa presentada por Navarra Suma "dificulta que les Alministraciones públiques cumplan coles sos obligaciones en materia llingüística, al pretender volver a la sienda de los decretos de 2003 y 2009". "Pa Navarra Suma ye asumible cuntar con namás un míseru 0,9 por cientu de puestos de trabayu na Alministración con perfil de vascu, cifra que permitió en 2015 y que imposibilitaba garantizar mínimamente los derechos llingüísticos de la ciudadanía navarra", señaló, pa mostrase partidariu de recurrir la sentencia sobre'l decretu del vascu.

La portavoz d'EH Bildu, Bakartxo Ruiz, afirmó que "Navarra Suma tien l'oxetivu de, tácticamente, poner nun atolladeru al PSN, y tien tamién un oxetivu políticu claro, que ye dir detrás nesti tema y n'otros". "Viven nel pasáu. La so política llingüística dedicóse a tratar el vascu, sobremanera nel sur de Navarra, como si fuera dalgo estranxero. Saber más nesta comunidá nun se premia, sinón que se castiga", aseguró, pa pidir al Gobiernu que "nun realice una política llingüística pa nun esmolecer a Navarra Suma".

Por Podemos, Ainhoa Aznárez indicó que la proposición de llei "busca'l conflictu y facer ruiu, utilizando una llingua de les que son propies de Navarra". Destacó que la sentencia del TSXN supón que "el 90 por cientu del decretu ye axustáu a derechu". Sicasí, refiriéndose a los artículos anulaos pola sentencia, abogó por algamar un "ampliu alcuerdu" ente los grupos que sostienen al Gobiernu p'aprobar una normativa nueva que "dea seguridá xurídica" a les persones que tán en procesos d'empléu públicu.

La portavoz d'Izquierda-Ezkerra, Marisa de Simón, afirmó que'l decretu "da un pasu alantre que yera absolutamente necesario en rellación a los requisitos de conocencia del vascu nes Alministraciones públiques de Navarra y superaba defectos na normativa anterior a la que Navarra Suma quier retrotrayenos". "Ye verdá qu'hubo en dellos casos nos que les convocatories de procesos selectivos puntuóse namás la conocencia del vascu. Eso ye illegal y eso fixo muncho dañu al decretu y a la percepción que tien la sociedá del mesmu. Pero eso nun quier dicir que'l decretu sía incorrectu", aseguró.

Asturianu ofrecido por