Principia la llexislatura nueva n'Asturies, con Marcos Líndez como presidente del parllamentu y ensin Podemos na Mesa

Mesa de la Junta General del Principado en la XI legislatura, presidida por el socialista Marcelino Marcos Líndez
Mesa de la Junta General del Principado en la XI legislatura, presidida por el socialista Marcelino Marcos LíndezEUROPA PRESS
Actualizado: lunes, 24 junio 2019 15:38

UVIÉU, 24 Jun. (EUROPA PRESS) -

La Xunta Xeneral del Principáu d'Asturies principia la XI llexislatura depués de celebrase esti llunes la so sesión constitutiva, na que s'escoyó al socialista Marcelino Marcos Líndez como presidente nuevu del parllamentu por mayoría absoluta, col respaldu de los 26 diputaos que sumen PSOE, Podemos y IX.

Nesti plenu tamién se votó al restu d'integrantes de la Mesa de la Cámara, na que nun va tener presencia Podemos. Una ausencia que podría correxise en díes próximos si finalmente s'alcuerda modificar el reglamentu p'ampliar de cinco a seis el númberu de miembros de la Mesa, incorporando una secretaría más a la organigrama.

Los grupos que nun van tar na Mesa van ser Foru y Vox, con dos diputaos caún. Los mesmos escaños tien Izquierda Xunida, anque los sos dos parllamentarios cuntaron col respaldu de los socialistes pa disponer de representación na Mesa, en base a un alcuerdu ente les dos formaciones. Tamién PP y Ciudadanos xunieron los sos 15 votos pa garantizar que dambos partíos tuvieren sitiu na Mesa.

Asina, Marcelino Marcos Líndez va tar acompañáu na Mesa pola tamién socialista Celia Fernández como vicepresidenta primera; siguida de Pablo Álvarez-Pire (PP), na vicepresidencia segunda; Ovidio Zapico (IX), na secretaría primera; y Armando Fernández Bartolomé (Cs), na secretaría segunda de la Mesa. Nun llogró los votos necesarios Rafael Palacios (Podemos) pa facese con nenguna de les dos secretaríes actuales, al tener namás los cuatro apoyos del so grupu.

La sesión trescurrió con normalidá. La Mesa d'Edá del plenu de constitución tuvo presida pol diputáu de Ciudadanos Juan Vázquez, como parllamentariu de mayor edá, xunto con Adrián Pumares (Foru) y Álvaro Queipo (PP) como secretarios.

Concluyíes les votaciones, los escoyíos ocuparon los sos puestos na presidencia del hemiciclu y los diputaos principiaron col xuramentu o promesa d'acatar la Constitución y l'Estatutu d'Autonomía, empezando pola Mesa pa siguir pol restu de parllamentarios n'orde alfabéticu. Dellos diputaos, como Nuria Rodríguez y Rafael Palacios, de Podemos, fixeron la so promesa n'asturianu.

XUNTA XENERAL PARITARIA

La Xunta Xeneral del Principáu va ser paritaria esta llexislatura al cuntar con 23 homes y 22 muyeres, de los que nueve repiten como diputaos: Marcelino Marcos Líndez (PSOE), Dolores Carcedo (PSOE), Carmen Eva Pérez (PSOE), Gloria García (PP), Armando Fernández Bartolomé (Cs), Lorena Gil (Podemos), Daniel Ripa (Podemos), Ovidio Zapico (IX) y Pedro Leal (Foru). Amás, vuelven parllamentarios con esperiencia en llexislatures anteriores, como'l socialista Juan Cofiño o Rafael Palacios.

A la sesión foron, ente otres autoridaes, la delegada del Gobiernu n'Asturies, Delia Losa; l'alcalde d'Uviéu, Alfredo Canteli; la presidenta del Conseyu Consultivu, Begoña Sesma; el Síndicu Mayor, Roberto Fernández Llera; y el rector de la Universidá d'Uviéu, Santiago García Granda; amás de diputaos y senadoros por Asturies, y representantes estatales de delles formaciones.

Marcelino Marcos Líndez, como presidente nuevu de la Xunta declaró constituyida la Cámara y llevantó la primer sesión de la llexislatura depués de les elecciones autonómiques del 26 de mayu. La constitución del parllamentu autonómicu va ser comunicada al Rei, al presidente del Gobiernu d'España, a les Cortes Xenerales y al presidente del Principáu d'Asturies cesante. D'equí p'alantre'l Gobiernu del Principáu entra en funciones.

DIEZ DÍES PA ESCOYER AL PRESIDENTE ASTURIANU

Dientro de los diez díes siguientes al términu de la sesión constitutiva de la Xunta Xeneral, el presidente de la Cámara va convocar al plenu pa la elección del presidente del Principáu.

El socialista Adrián Barbón va ser, previsiblemente, l'únicu candidatu a la Presidencia del Principáu, al cuntar con 20 de los 45 diputaos nel parllamentu asturianu más plural de la so historia, nel que tamién llograron representación el PP (10 escaños), Ciudadanos (5), Podemos (4), IX (2), Foru (2) y Vox (2).

Con too, la normativa señala que se va proclamar candidatos a aquellos que con una antelación de 24 hores fueren propuestos énte la Mesa de la Cámara por, polo menos, cinco miembros de la Xunta. El candidatu o candidatos van tener qu'esponer nuna mesma sesión los sos programes de gobiernu respectivos, sobre los que se va abrir un debate.

Va resultar escoyíu presidente y aprobáu el so programa de gobiernu'l candidatu que llograra'l votu de la mayoría absoluta de los miembros de la Xunta. De nun algamar esa mayoría de 23 escaños, va poder ser escoyíu nuna votación nueva por mayoría simple, porque'l sistema d'elección permite l'astención pero nun votar en contra.

Asturianu ofrecido por