Agro.- Eroski es fa amb el 100% de Caprabo després de comprar el 16% en mans de la família Botet

Centro Eroski
EROSKI
Europa Press Economía Finanzas
Actualizado: jueves, 11 octubre 2012 19:52

MADRID 11 Oct. (EUROPA PRESS) -

Grup Eroski s'ha fet amb el 100% del capital de la cadena de supermercats Caprabo al formalitzar la compra del 16% que encara controlava la família Botet, una de les fundadores de l'empresa fa 53 anys, segons ha anunciat la companyia de distribució en un comunicat.

L'import de l'operació, que no ha estat revelat, podria rondar els 200 milions d'euros, ja que el grup basc va comptabilitzar en els seus comptes semestrals --a l'apartat de deutes per préstecs amb tercers-- un import de 193 milions d'euros, més interessos per valor de 23 milions, en concepte de cost estimat d'aquestes participacions pendents de compra, segons consta en els registres de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Aquesta operació s'emmarca a l'acord tancat per Eroski amb La Caixa i la família Botet com a socis de Caprabo en el moment de l'adquisició de la cadena el 2007, en què ja es preveia la compra de les participacions minoritàries.

De fet, l'any passat Eroski ja va adquirir la participació del 9% de La Caixa per uns 125 milions d'euros, i ara tanca amb la família Botet la compra del 16% restant.

Amb una xarxa de 350 supermercats a Catalunya, Madrid i Navarra, Caprabo va facturar 1.485 milions d'euros el 2011, quan va registrar un resultat d'explotació de 19,4 milions d'euros, un 12% més que l'exercici anterior, i un benefici de 8,5 milions d'euros.

ENFORTIMENT DEL MODEL

"Amb aquesta decisió, Eroski dóna un pas endavant en el projecte empresarial que se sustenta a l'enfortiment del model de supermercat i de la marca Caprabo", ha destacat la companyia que presideix Agustín Markaide.

En aquest sentit, ha assenyalat que Caprabo seguirà millorant el seu model de botiga de proximitat i urbà, que "el consumidor avui tria amb major freqüència a l'hora de proveir-se".

També ha explicat que Caprabo desenvoluparà una activitat creixent en la seva aposta empresarial i comercial a favor dels productors regionals, "seguint fidelment el que cada consumidor demanda".

Aquesta actuació, segons ha subratllat, anirà unida a l'enfortiment de relacions entre les pimes territorials i el grup de distribució per "créixer junts".

Fundada a Barcelona el 1959, és l'empresa de supermercats més antiga i té a la seva xarxa el supermercat més antic d'Espanya que encara avui roman obert.

Contenido patrocinado