Mercadona i Alcampo, les cadenes amb els preus d'alimentació més baixos, segons Indústria

Actualizado: lunes, 30 marzo 2009 19:28

MADRID, 30 Mar. (EUROPA PRESS) -

Mercadona presenta l'oferta de productes d'alimentació amb els preus més baixos entre les companyies de distribució d'àmbit estatal, seguida d'Alcampo i El Árbol, segons la segona onada de dades de l'Observatori de Preus del Comerç Minorista, corresponents al primer trimestre de l'any, presentats avui per la secretària d'Estat de Comerç, Silvia Iranzo.

Al rànquing de preus per marques, figura en quart lloc Maxi-Dia, i a continuació apareixen el grup francès Carrefour, Supersol, Sabeco, Carrefour Express i Eroski. En canvi, El Corte Inglés es manté com la companyia que opera amb un nivell de preus més elevat pel que fa a l'alimentació, seguida de dues marques més del grup, Hipercor i Supercor, i dels supermercats Eroski center.

Tenint en compte totes les cadenes analitzades, no només les d'àmbit estatal, les més barates serien Alimerka i Ahorramás, seguides de Mercadona.

La diferència de preus a l'oferta de productes alimentaris entre les diferents cadenes fins a un 31%, segons ha constatat l'Observatori del Ministeri d'Indústria després de visitar 4.189 establiments i analitzar 187 productes de 35 marques, de 54 ciutats.

A l'alimentació envasada, les diferències fluctuen entre el 13% i el 45% en funció de si es tracta d'una cistella del mercat "estàndard" (amb productes de marques de fabricants de consum més freqüent) o d'una cistella del mercat "econòmica" (formada pels productes de preu més baix). En el cas dels productes frescos, les variacions de preus arriben fins a un 69% en fruites i verdures, un 59% en peix, i un 48% en carn.

A l'anàlisi per ciutats, existeix una diferència de fins al 18% a la cistella del mercat d'alimentació entre les ciutats amb els preus més reduïts (Àvila, Ourense i Terol) i les ciutats amb els preus més elevats (Las Palmas de Gran Canaria, Sant Sebastià i Girona).