Bilbo-Loiuko aireportua trenbide lotura hurbilago dago Artxandako tunelaren bat egitearen ondoren

Actualizado 2012/02/01 15:06:29 CET

BILBO, 1 Feb. (EUROPA PRESS) -

Bilbo eta Loiuko aireportuaren arteko tren lotura errealitate izatetik gertuago dago, Artxandako tunelaren bat egitearen ondoren. Proiektu handi honen lehen fasea den tunelaren bat egitea gaur goizean burutu da, eta ekitaldian Iñaki Arriola Eusko Jaurlaritzako Etxebizitza, Herri Lan eta Garraio sailburua egon da.

Arriolak ekitaldian adierazi duenez, aireportuarekin tren bidezko lotura ezartzeko proiektuaren bigarren eta hirugarren faseen (Ola-Sondika eta Sondika-aireportua) informazio azterlanen idazketa lanak amaitzear daude, eta urte honetako bigarren hiruhilekoan jendaurreko izapidetzea jasoko dute.

Bat egitea Olako ahokaduratik 240 metrora egin da, Sondika aldetik, eta hondeaketaren gainerakoa Bilboko frontetik lan egin duen taldeak burutu du. Guztira 1.619 metro izan dira, sarbideko galeriak dituen 242 metroez gain.

Artxandako tunelaren bitartez egingo den trenbide bikoitzeko loturari esker, bederatzi minutu baino gutxiagotan heldu ahal izango da metroaren 1. 2. eta 3. lineek bat egiten duten Zazpi Kaleetako geltokitik Loiuko terminalera, hau da, maiztasunak hobetu egingo dira eta joan-etorriak egiteko denborak murriztu egingo dira.

Artxandako tunelaren obra zibilak 20 milioi eurotik gorako aurrekontua du, eta horien finantziazioa Eusko Jaurlaritzak burutuko du oso-osorik.

Artxandako tunelak metroaren 3. lineari jarraipena emango dio, Txorierrirantz. 3. lineak, Bilbo iparraldeko auzoetan bizi diren 70.000 pertsona baino gehiagori emango die zerbitzua, eta erdibana finantzatuko dute Eusko Jaurlaritzak eta Bizkaiko Foru Aldundiak. 3. lineak geltokiak izango ditu Etxebarriko San Antonion, Otxarkoagan, Txurdinagan, Zurbaranbarrin, Zazpi Kaleetan, Uribarrin eta Matikon.

Une honetan, 5.477 metro hondeatu dira, lineako tunela, geltokiak eta sarrerako kanoiak barne, hau da, ibilbide osoaren %82 hondeatuta dago. Artxandako tunelaren eta 3. linearen artean, 260.047 metro kubiko lur atera dira jada.

DATU TEKNIKOAK

Loiuko aireportuarekin egingo den loturaren lehen fasea osatzen duen eta trenbide bikoitza duen Artxandako tunel berria 1.875 metro luze izango da, eta ebakuaziorako bi galeria izango ditu: lehenbizikoa kanpoaldearekin lotuta egongo da, eta bigarrena Deustu-Lezama lineako egungo tunelarekin lotuko da. Tunel hori ebakuazio eta aireztapen bide gisa egokituko da.

Etorkizunean, trenak Maurice Ravel biaduktuaren azpian egongo den tunelean sartuko dira. Artxanda mendia eta Txorierriko autobiaren azpian dagoen bidegurutzea zeharkatu ondoren, trazatuak landa inguruan jarraituko du, aire zabalean, Eusko Trenbideak-ek erabiltzen duen egungo linearekin bat egin arte, Sondikako Ola auzoa mendebaldetik inguratzen duen kurbaren hasieran.

Artxandako tunel berriak, gaur egungo trenbideak dituen mugak gainditzeko aukera emango du. Trenbide bakarrekoa da, eta trazatua ez da bat ere egokia, 200 metro baino gutxiagoko erradioa duten hainbat kurba baititu. Horrek asko mugatzen du trenek lor dezaketen abiadura.

Ola-Sondika bigarren fasearen barruan, geltoki berria eraikiko da Olan eta Sondikako geltokia goitik behera berriztatuko da. Hirugarren eta azken fasean, Sondikako geltokitik aireporturantz abiatuko den adarra eraikitzea aurreikusten da. Adar horrek geltoki berria izango du Loiuko terminalean. Trazatu berriak Txorierriko linearen gainerakoarekin bateragarri izan beharko du, funtzionaltasunari eta teknikari dagokienez.