Eskola jazarpeneko 218 kasu identifikatu ziren EAEn 2022-2023 ikasturtean, aurrekoan baino 61 gehiago

Archivo - Ikasleak
IREKIA - Archivo
Actualizado: jueves, 2 mayo 2024 12:25

BILBO, 2 May. (EUROPA PRESS)

Eskola jazarpeneko 218 kasu identifikatu ziren Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) ikastetxeetan 2022-2023 ikasturtean, hau da, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko Ikuskaritzak aztertutako 1.543 kasuen %14 eta aurreko ikasturtean baino 61 gehiago.

Eskola Jazarpenaren aurkako Nazioarteko Egunarekin bat, eskola jazarpenak 2022-2023 ikasturtean EAEn izandako bilakaeraren datuak argitaratu ditu ostegun honetan Hezkuntza Sailak, baita aldi horretan Ikuskaritzak aztertu zituen gertaeren kopurua ere.

Bada, 2022-2023 ikasturtean, aurrekoetan bezala, Hezkuntzako Ikuskaritzak eskola jazarpeneko balizko kasuen ondoriozko gorabeherei eta protokoloei buruzko informazio guztia zentralizatu du, eta, informazioa aztertu ondoren, egiaztatu da joan den ikasturtean guztira 218 kasu identifikatu zirela ikastetxeetan eskola jazarpen gisa.

Horrek esan nahi du Hezkuntza Saileko Ikuskaritzak aztertutako 1.543 kasuetatik %14 azkenean 'bullying' gisa identifikatu zirela. Aurreko ikasturteko datuekin alderatuta, aztertutako kasuen kopuruak nabarmen egin du gora (1.098tik 1.543ra), eta, horri esker, jazarpen gisa identifikatutako kasu gehiago ere identifikatu dira, 157tik 218ra.

Hala ere, ehunekoari begiratuta, jazarpen gisa identifikatutako kasuen kopuruak bere horretan jarraitzen duela egiaztatu da; aurreko ikasturteetan bezala, aztertutako kasuen %14 eskola jazarpen gisa baieztatzen dira azkenean.

Ildo horretan, Hezkuntza Sailak nabarmendu du hamarkada pasatxoan gehitu egin direla ikastetxeetan irekitako eta Ikuskaritzak aztertutako eskola jazarpeneko egoeretan jarduteko protokoloak: 2008-2009 ikasturtean 75 kasu aztertu ziren, eta 2022-2023 ikasturtean, aldiz, 1.543.

Hezkuntza Sailaren arabera, "agerikoa da hezkuntza komunitate osoak gero eta inplikazio handiagoa eta etengabekoa duela eskola jazarpenaren aurkako borrokan. Sentsibilizazio, prestakuntza eta jarraipen handiago horri esker, zalantza txikienaren aurrean, kasu posible bakoitza aztertu egiten da, eta Hezkuntza Sailak horretarako osatua duen protokoloa abian jartzen".

"Kasu horietan nahitaez bete beharrekoa da protokolo hori funts publikoz finantzatutako ikastetxe guztietan. Datu horiek azaltzen dituzten arrazoien artean, aipatzekoa da, halaber, azken urteotan Ikuskaritzak zeregin aktiboagoa izan duela gai horren aurrean, bai eta detekzio tresnen hobekuntza ere", azaldu du.

Kopuruak xeheago aztertuta, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan (DBH) gertatzen dira jazarpen gisa identifikatutako kasu gehien (guztien %61), eta, bereziki, DBHko 1. eta 2. mailetan, kasu guztien %47 biltzen baitira bi maila horietan.

Kasuen %27an, jazarpena sare sozialen, Interneten edo beste edozein bitarteko zibernetikoren bidez gertatu da nagusiki. Gehien gertatzen den jazarpen moten artean, dena den, hitzezko erasoa ageri da ugarien, baieztatutako kasuen %85,7an azaldu baita. Horren atzetik datoz bazterkeria (%53,6), eraso fisiko zuzena (%34,8), zeharkako eraso fisikoa (%33,9) edo larderia, txantaia eta mehatxua biltzen dituen kasuistika, kasuen %33,03an ageri dena.

BIZIKASI

Hezkuntza Sailak eskola jazarpenaren aurka eta bizikidetza positiboaren alde abian jarritako Bizikasi ekimenak zazpi urte daramatza EAEko ikastetxeetan. Eskola jazarpenari aurre egitea du helburu, ikastetxeak eta ikasleak eurak ere ahaldunduz, eta xede horrekin, formakuntza, orientazioa eta erremintak ipintzen ditu ikastetxeen esku.

Horretarako, urte hauetan hezkuntza komunitate osoari prestakuntza emateko lan handia egin du Hezkuntza Sailak. Lehenik, BAT (Bullying-aren Aurkako Taldea) izeneko taldeak sortu ziren eta prestakuntza eman zitzaien (ikastetxe bakoitzeko talde arduradunak dira). Ondoren, ikastetxe publikoetako irakasle guztien prestakuntzarekin jarraitu zen, baita familien eta irakasle ez diren langileenarekin ere. Jazarpenari aurre egiteko prestakuntza hori hala eskatu duten itunpeko ikastetxeetan ere eman da.

Hezkuntza Sailak balioan jarri ditu azken 15 urteetan bizikidetza eraikitzeko egin diren "aurrerapen esanguratsuak", hala nola irakasleen eta ikasleen arteko harremanak hobetzea, berdintasuna eraikitzeko hezkuntza jarduerak areagotzea edo eskola jazarpena eta genero indarkeria gutxitzea.

Contador