Iruzurrezko deiak detektatu dituzte betiON telelaguntza zerbitzuan eta Jaurlaritzak gogoratu du ez dela nahitaezkoa

Archivo - betiON teleguntza zerbitzua
IREKIA - Archivo
Actualizado: jueves, 9 mayo 2024 10:31

BILBO, 9 (EUROPA PRESS)

Iruzurrezko telefono deiak detektatu dituzte betiON telelaguntza aurreratuko zerbitzu publikoak eta Eusko Jaurlaritzak, non igorlea betiON dela eta zerbitzua 65 urtetik gorakoentzat "nahitaezkoa" dela adierazten den, eta Jaurlaritzak gogorarazi du telelaguntza zerbitzu publikoa ez dela nahitaezkoa "inondik ere".

Zerbitzua profil jakin batzuei zuzenduta dago: bakarrik bizi diren 75 urtetik gorako pertsonak, mendekotasun egoeran edo arriskuan dauden 65 urtetik gorako pertsonak, desgaitasun intelektuala, fisikoa edo sentsoriala edota gaixotasun mental bat duten eta mendekotasun egoeran dauden pertsonak, eta arrisku edo isolamendu sozialeko egoera jakin batzuetan dauden beste pertsona batzuk.

Zerbitzuaren arduradunen arabera, erabiltzaileek zein erabiltzaile ez direnek jaso dituzte deiak, eta haien helburua pertsonen bankuko datuak lortzea izan liteke. Iruzur mota horri 'vishing' deitzen zaio (pertsonak engainatzeko eta horren bidez informazio delikatua lortzeko ahotsa erabiltzean datzan erasoa). Erabiltzaile ez den pertsonaren batek jaso duen deiaren jatorriaren inguruko zalantzak baditu, elkarrizketa etetea eta Eusko Jaurlaritzako Gizarte Zerbitzuen Zuzendaritzara telefonoz deitzea gomendatu dute (945 016 364 eta 945 016 362).

Bada, Iñigo Mijangos betiON zerbitzuko arduradunak adierazi duenez, arrisku berri hori detektatu ondoren, erabiltzaileei lapurreten, maulen edo iruzurren prebentzioari buruzko aholkuak emateko telefonoz helarazi ohi dizkien mezuak indartu dituzte egunotan. "Helarazten diegun mezurik argiena da zalantzarik izanez gero eta deitzen dutenak gu ez garela susmatuz gero, botoi gorria sakatzea, deiak guk egin dugun ala ez egiaztatzeko", gaineratu du.

Ohikoa izaten da betiON zerbitzuko langileek aldizka egin dituzten deietan hainbat gairi buruz hitz egitea eta aholkuak eskaintzea erorikoak eta arriskuak saihesteko, autozaintza bultzatzeko, beroaren edo hotzaren aurkako neurriak hartzeko eta abar. Aholku horien artean, engainuak, lapurretak edo maulak nola eragotzi daitezkeen ere adierazten zaie. Adibidez, engainu bidezko lapurretak eragozteko, teknikari baten bisita izaten denean dagokion enpresara deitzea eta bidezko egiaztapenak egiten diren bitartean pertsona hori bizilekutik kanpo eta atea itxita dagoela geratzea gomendatzen da.

76.000 ERABILTZAILE

Gaur egun, betiON zerbitzuak 76.000 erabiltzaile baino gehiago ditu, eta lautik hiru emakumeak dira. Erabiltzailearen batez besteko profila 80 urte baino gehiago dituen eta bakarrik bizi den emakume batena da. 80 urtetik gorako pertsonak zerbitzuaren erabiltzaileen %80 inguru dira, eta haien batez besteko adina 84 urtekoa da.

Telelaguntza zerbitzuari esker, erabiltzaileek arreta iraunkorreko zerbitzuA dute bizilekuan, eguneko 24 orduetan eta urteko egun guztietan. Zerbitzu horretan diharduten pertsonak espezifikoki prestatuta daude larrialdi edo premia sozialeko egoeretan erantzun egokia emateko, beren kabuz edo beste baliabide komunitario batzuk mobilizatuz. Horretarako, terminal bat instalatzen da bizilekuan, eta erabiltzaileak sakagailu edo domina bat eraman behar du.

Oinarrizko gizarte-zerbitzuen, Zuzenean zerbitzuaren 012 telefono zenbakiaren, zerbitzu horrek hiru lurraldeetan dituen bulegoen edota https://www.euskadi.eus/betion webgunearen bitartez eskatu daiteke bideON zerbitzu publikoa. Kostuari dagokionez, zerbitzuaren gehieneko prezioa 4 euro da hilean; erabiltzaile guztiek zenbateko bera ordaintzen dute, Ondorio Anitzeko Errentaren Adierazle Publikoa baino diru sarrera txikiagoak dituztelako salbuespenak dituzten pertsonek izan ezik.

Contador