Zaintza lanen inguruan hausnartzeko deia egingo du Emakundek Martxoaren 8ko kanpainan

Martxoaren 8rako prestaturiko kanpaina aurkeztu du Emakundek.
EMAKUNDE
Actualizado: miércoles, 24 febrero 2021 12:23

GASTEIZ, 24 (EUROPA PRESS)

Beatriz Artolazabal Eusko Jaurlaritzako Berdintasun, Justizia eta Gizarte politiketako sailburuak eta Izaskun Landaida Emakundeko zuzendariak asteazken honetan aurkeztu dute emakundearen euskal erakundeak aurtengo Emakumeen Nazioarteko Egunerako prestatu duen kanpaina. 'Nork zaintzen du? Jar dezagun agerian. Egin dezagun dagokiguna' lelopean, zaintza lanak ikusarazteko, baloratzeko eta gizarte osoaren artean banatzeko beharra azpimarratuko du kanpainak.

Kartelak eta irrati, Internet eta telebistako iragarkiak izango ditu kanpainak, eta asteazken honetatik 24tik martxoaren 9ra bitarte egingo da kanpoko euskarrietan, komunikabideetan eta sare sozialetan. Gainera, kartelak bidali dira erakundeetara, ikastetxeetara, osasun zentroetara, elkarteetara, enpresetara, kultur zentroetara eta liburutegietara. Era berean, sare sozialetan #ZaintzakAgerian traola erabiltzera gonbidatuko ditu herritarrak.

Artolazabalek agerraldian azpimarratu duenez, pandemiak "inoiz baino nabarmenago utzi du zaintza lanek bizitzari eusteko duten funtsezko garrantzia". Horrela, "zaintzarekin konprometitzeko" beharra nabarmendu du, gizonezkoek, emakumezkoek, erakundeek eta, oro har, gizarteak.

Halaber, Jaurlaritzak zaintza erantzunkidearekin duen konpromisoa nabarmendu du, eta neurri batzuk aipatu ditu adibide gisa: "Guraso baimen berdinak eta besterenezinak, neurri aitzindaria Estatuan; kontziliaziorako eta zaintzarako profesionalak kontratatzeko laguntzak; zainketa instituzionalak indartzea bizi ziklo osoan zehar, zaintzaileei laguntzea barne; kontziliazio eta berdintasun planak enpresetan egitea bultzatzea; soldata arrakalaren aurkako euskal estrategia; edo, bereziki, Berdintasun Legearen aldatzea".

Emakundeko zuzendariak, bere aldetik, zaintzarekin lotutako hiru alderdi azpimarratu ditu: garrantzia, "funtsezkoa baita gure biziraupenerako eta gizartearen funtzionamendurako" pandemian inoiz baino nabarmenago geratu den bezala; ikusezintasuna, kanpainako planteamendu grafikoan indartutako ideia bat, pertsonak agertu gabe zaintzarekin lotutako elementuak erakutsiz; eta emakumeen eta gizonen arteko zaintza lanen banaketa desorekatua.

BANAKETA DESOREKATUA

Bere hitzetan, banaketa desorekatuak "emakumeen desabantaila sozioekonomikoa indartzen du, hezkuntzarako, osasunaren arretarako, bizitza publikorako eta ordaindutako enplegurako duten sarbidea mugatuz".

Landaidak azpimarratu duenez, "garapen ekonomiko, kultural eta ongizate sozial handiko gizarte batek ezin du onartu biztanleriaren zati batek, hau da, emakumeek, bere gain hartzea zaintza lan gehiena, lan hori behar-beharrezkoa denean pertsona guztien ongizaterako eta jarduera sozial eta ekonomikoari eusteko".

Beraz, Emakundek sustaturiko kanpainak azpimarratuko du zaintzak ikusarazi, baloratu eta "emakumeen eta gizonen, erakundeen eta gizarte osoaren" artean banatu behar direla.

Landaidak gogorarazi du zaintza erdigunean jartzeko beharra feminismoaren aldarrikapen handietako bat dela. Era berean, zaintza horiek balioesteko eta modu orekatuan banatzeko beharra hainbat esparru programatikotan jasotako helburua dela gogoratu du, hala nola Nazio Batuen Erakundeak sustatutako Garapen Jasangarrirako 2030 Agendan edo EAEko Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Planean.