Zarauzko tren geltoki berria zabaldu dute

Zarauzko tren geltoki berria.
EUSKAL TRENBIDE SAREA
Publicado: lunes, 15 abril 2024 9:02

DONOSTIA, 15 Abr. (EUROPA PRESS) -

Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailak Zarauzko (Gipuzkoa) tren geltoki berria jarri du martxan astelehen honetan, eta egun gutxi batzuk barru hasiko ditu obrak egin bitartean funtzionatu duen behin behineko geltokia eraisteko lanak.

Zarauzko geltoki berria eraikitzeak ahalbidetu du trenbide instalazioak modernizatzea eta trenbidearen trazadura udalerrian ahalik eta ondoen integratzea. Azpiegitura berriak nasen arteko aurreko pasabidea ezabatu du, eta nasen eta atariaren eremuaren arteko lotura segurua eta irisgarria bermatuko du, Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailetik jakinarazi dutenez.

Bestalde, bidezubi eran dagoenez, geltokiak hiri iragazkortasuna erraztuko du Zarauzko hiriguneko trenbidearen iparraldeko eta hegoaldeko eremuen artean, Salberdineko hirigintza garapenaren ondoren batez ere. Beheko igarobidea ez dago horrela pentsatuta, trenbidearen bi aldeetan lorategiak eta oinezkoentzako eta txirrindularientzako konexioak dituen plaza jarraitua izateko baizik.

Atarira kaletik bertatik sartzen da, euri ura sartzea saihestuko duen arrapala txiki baten bidez. Geltokiak eskailera finkoen eta mugikortasun urriko pertsonentzat irisgarriak diren igogailuen bidez gaindituko du nasetarainoko altuera. Igogailu bakoitzak zortzi pertsonentzako edukiera du.

Alboetako nasak 80 metro luze eta 5,90 metro zabal dira. Trazadura berri guztia trenbide bikoitzean dago, eta, beraz, plataforma linearen gainerakoaren bikoizketa posiblerako prest utzi da. Era berean, geltokiaren Bilboko muturrean, Donostiatik datozen trenei trenbidez aldatzea ahalbidetzen dien 'bretelle' bat edo diagonal bikoitza egokitu da.

BIDAIARI GEHIAGO

Horrela, aurreikuspenen arabera, Bilbo-Donostia lineak bidaiari gehiago izango ditu Donostian Topoaren trenbide saihesbidea martxan jarri ondoren. Garraio Sailak inbertsio handia bultzatu du Elgoibar eta Donostia arteko trenbide azpiegituretan, Gipuzkoako mendebaldeko kostaldearen eta hiriburuaren arteko lotura hobetzeko.

Hain zuzen, gauzatutako proiektuen artean daude, besteak beste, Alzolako saihesbidea, Zumaiako zubiaren eraberritzea, herri horretan bertan geltokiaren birmoldaketa eta kotxetegien eraikuntza, Meagako tunelaren finkapena eta trenbidearen berrikuntza, Zarauzko San Pelaioko geralekuaren zaharberritze osoa eta berehala zerbitzua ematen hasiko den terminal berriaren eraikuntza udalerri horretan bertan.

Halaber, egin berri den Orio eta Usurbil arteko Aginagako trenbide saihesbidearen lizitazioaren barruan, funtsean, 1.329 metro luze izango den tunel bat eraikiko da trenbide bikoitzean, eta, horri esker, maiztasunak bikoiztu eta Zarautz eta Donostia 15 minutuan behin lotuko dira.

Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailaren esku dagoen Euskal Trenbide Sarea erakunde publikoak eta Zarauzko Udalak finantzatu dute proiektua, bi erakundeek sinatutako hitzarmenari esker. Hitzarmen horretan, lehenengoak aurrekontuaren %66,7 jarri du, eta udalak gainerako %33,3.

Contador