ETSk 32 milioi euroan atera du lizitaziora Orio eta Usurbil artean egongo den Aginagako trenbide saihesbidea

Orio eta Usurbil artean egongo den Aginagako trenbide saihesbidea.
EUSKAL TRENBIDE SAREA
Actualizado: miércoles, 27 marzo 2024 13:06

DONOSTIA, 27 (EUROPA PRESS)

Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailaren esku dagoen Euskal Trenbide Sareako (ETS) kontratazio batzordeak Bilbo-Donostia linean Orio eta Usurbil artean egongo den Aginagako trenbide saihesbidearen eraikuntza atera du lizitaziora asteazken honetan, 32 milioi euroren truke (BEZik gabe), eta 40 hilabeteko egikaritze epearekin. Trenbide bikoitzeko 1.329 metroko tunela egingo da, egungo ibilbidea laburtuko du eta Zarautz eta Donostia arteko maiztasunak bikoiztea ahalbidetuko du.

ETSk jakinarazi duenez, 93+166 eta 96+151 kilometro puntuen arteko trenbide trazadura trenbide bakarrean doa, Oria ibaiaren paraleloan. Puntu horretan meandro bat egiten du, eta, beraz, bihurria da, erradio txikiko kurba eta kontrakurbekin. Gaur egun, trenek Aginaga mendia inguratzen dute, eta bederatzi minutu behar dituzte Aia-Orioko eta Usurbilgo geltokiak lotzeko.

Funtsean, 1.329 metroko luzerako trenbide bikoitzeko meategi tunel bat eraikitzean oinarrituko dira lizitazioko lanak. Bi muturretan tunel faltsuko egiturak proiektatu dira, obra ingurunean integratzeko. Bilbo aldean 24 metroko luzera izango duen soluzioa diseinatu da, eta Donostiakoan 30 metro izango ditu. Tunelak 371 metro luzeko larrialdietarako galeria bat ere izango du.

Trenbidearen trazadura berriak 1.500 metro inguru murriztuko du ibilbidea, eta bi minutu gutxiko da Aia-Orio eta Usurbil geltokien arteko bidaiarako denbora. Tunel osoan trenbidea bikoiztuko denez, bidaiarien eta salgaien unitateak gurutzatu ahal izango dira. Baldintza horiekin, trenbidearen zerbitzu ahalmena handituko da, eta, beraz, gaur egun 30 minutuan behin zirkulatzen duten ibilgailuek 15 minutuan behin zirkulatu ahal izango dute.

Trazadura aldaketarekin, ustiapenean ere hobekuntza nabarmena lortuko da. Trazaduraren inguruan zuhaitz eta ezponda ugari daudenez, arazo asko sortzen dituen baso eremua uztean, azpiegituran eragin gutxiago sortuko da eta mantentze lanak murriztu egingo dira. Horrek bidaiarien erosotasun eta segurtasun baldintzak optimizatzen lagunduko du.

HITZARMENA

Aginagako tunela egin aurretik, Euskal Trenbide Sareak hitzarmena sinatu du Usurbilgo Udalarekin eta obretarako sarbide nagusia den Oria ibaiaren gaineko Txokoaldeko zubia birgaituko du. Igarobidea 60 urte baino gehiago dituzten harlangaitzezko zutabeek eta lauza motako hormigoizko habeek osatzen dute.

Hartutako soluzioa egungo taularen zeharkako sekzioa handitzean oinarrituko da, trenbideak 3,80 metroko zabalera izan dezan, eta espaloiak bi metrokoa, galtzadaren eta oinezkoentzako gunearen arteko elementu bereizleekin.

Jaurlaritzako Garraio Sailak inbertsio handia bultzatu du Elgoibar eta Donostia arteko trenbide-azpiegituretan, Gipuzkoako mendebaldeko kostaldearen eta hiriburuaren arteko lotura hobetzeko. Gauzatutako proiektuen artean daude, besteak beste, Alzolako saihesbidea, Zumaiako zubiaren eraberritzea, herri horretan bertan geltokiaren birmoldaketa eta garajeen eraikuntza, Meagako tunelaren finkapena eta trenbidearen berrikuntza, Zarauzko San Pelaioko geralekuaren zaharberritze osoa eta berehala zerbitzua ematen hasiko den terminal berriaren eraikuntza Zarautzen.