O Porto de A Coruña ensaia un sistema intelixente para calcular o ciclo de vida útil da infraestruturas

Actualizado: viernes, 21 agosto 2009 18:16

O proxecto do CSIC busca reducir custos mediante a detección de danos e aumentar así a produtividade das instalacións portuarias

A CORUÑA, 21 Ago. (EUROPA PRESS) -

O Porto de A Coruña ensaia un sistema intelixente desenvolvido polo Instituto de Ciencias da Construción Eduardo Torroja -- pertencente ao Consello Superior de Investigacións Científicas (CSIC)-- e que ten como obxectivo calcular o ciclo de vida útil das infraestruturas portuarias, así como detectar danos e anomalías nun estado "temperán" e "en tempo real".

O proxecto, que se denomina Dynaport, pretende lograr "un importante avance" no deseño e desenvolvemento de técnicas avanzadas para a conservación, mantemento e explotación "dunha ampla variedade" de instalacións de transporte, segundo explicou a Autoridade Portuaria nunha nota de prensa.

Neste sentido, explicou que ata o momento existen "moi poucos métodos" que permitan realizar a medición dos niveis de seguridade e durabilidade nunha estrutura de formigón nos seus distintos ámbitos de aplicación, en gran parte pola complexidade da reprodución do ambiente real.

Por iso, é "fundamental" contar con estruturas preexistentes, indicou, que sirvan como base para os ensaios químicos e mecánicos que a continuación se compararán cos resultados obtidos por modelos teóricos.

Con este fin, o edificio da compañía frigorífica será o material de experimentación dos investigadores, os estudios dos cales se centrarán en cinco fases: a de deseño e redeseñar, construción e redeseñar, mantemento e explotación, reparación e postreparación da arquitectura.

OPORTUNIDADE "ÚNICA"

Desta edificación, que se demolerá con motivo da ampliación do muelle do leste, o equipo encargado da investigación extraerá elementos estruturais representativos afectados pola corrosión, como é o caso de piares ou vigas. "É unha oportunidade única para validar os ensaios e medicións", sinalou a propia dirección do proxecto.

Ademais, a autoridade portuaria indicou que Punta Langosteira constituirá un escenario "paradigmático", xa que se trata dun porto en "plena" construción, que cumpre todos os requisitos necesarios para calcular a durabilidade das estruturas deste tipo.

"Grazas ás solucións tecnolóxicas" que desenvolva esta iniciativa, os científicos poderán recalcular estes patróns, recalcou e fixo fincapé en que o lugar presenta un "extraordinario" volume de material. En total, prevese a fabricación de 3,5 millóns de metros cúbicos de formigón.

Tanto os bloques como os caixóns deberán soportar a acción dinámica das ondas, a influencia de altas presións e a agresividade do medio mariño, polo que o porto reivindicou a súa "utilidade" para a validación dos citados indicadores de seguridade e durabilidade.

REDUCIÓN DE CUSTOS

Así mesmo, insistiu en que a aplicación desta ferramenta busca "optimizar" as accións de mantemento, conservación e explotación das infraestruturas, xa que a falta de calibración dos modelos é "unha das causas do incremento dos custos desas instalacións".

Nesta liña, asegurou que este sistema non só permitirá "reducir os custos finais", senón que "incrementará" a competitividade do sector portuario. Os seus principais destinatarios serán, por iso, as administracións, grandes construtores e pymes.

Ao termo dos traballos, o proxecto Dynaport achegará unha memoria en forma de "libro da estrutura" --informou o porto-- no reflectiranse os requisitos "clave" que se conclúan.

O Instituto de Ciencias da Construción Eduardo Torroja, que depende do CSIC, conta cunha acreditada experiencia no estudio do formigón armado, xa que durante uns trinta anos realizou achegas sobre aspectos relacionados coa súa resistencia. En canto a accións de I+D, o grupo desenvolveu numerosos proxectos financiados pola Comisión interministerial de ciencia e tecnoloxía.

O que se experimenta no porto de A Coruña, en concreto, inclúese no Plan nacional de investigación científica, desenvolvemento e innovación tecnolóxica. Nel colaboran diversas administracións e empresas a nivel estatal.