O BNG reclama un "plan extraordinario" de investimentos e unha comisión de seguimento sobre o Corredor Atlántico

A portavoz nacional do BNG, Ana Pontón, xunto á deputada Carmela González, o concelleiro do BNG, Xabier P. Igrexas, e o responsable local, Manuel Caride, fronte á estación de Guixar, en Vigo.
EUROPA PRESS
Publicado: lunes, 30 enero 2023 13:40

Pontón alerta sobre "repetir erros do pasado", após unha "década de atraso" nesta infraestrutura

VIGO, 30 Ene. (EUROPA PRESS) -

O BNG reclamou este luns que se aprobe un plan extraordinario de investimentos e unha comisión interinstitucional de seguimento para que o Corredor Atlántico de mercadorías por Galicia fágase realidade, logo dunha "década de atraso".

Así o trasladou a portavoz nacional da formación nacionalista Ana Pontón, durante unha comparecencia ante os medios que tivo lugar en Vigo, e na que insistiu en que a rede de transporte ferroviario de mercadorías é "chave" para a competitividade do tecido produtivo galego e non se pode aceptar que "esa visión centralista que cada vez ten máis peso no Estado" faga que Galicia "quede atrás".

Respecto diso, e tralo anuncio do nomeamento dun comisionado (e após o cumio celebrado en Santiago entre os presidentes de Galicia, Asturias e Castela e León), Ana Pontón lembrou que a comunidade galega "leva unha década de atraso" no que respecta á súa inclusión nas redes europeas de transporte ferroviario de mercadorías.

Todo iso nun contexto no que o peso deste tipo de transporte é "anecdótico" na comunidade, un 4 %, fronte á media europea do 17 %. Por iso, cualificou como "moi pouco ambicioso" o obxectivo exposto no encontro do venres en Santiago, de chegar ao 12 % do transporte de mercadorías por tren en 2040.

Segundo apuntou, en 2013 PSOE e PP votaron en Europa en contra da inclusión de Galicia na rede, e o Corredor Mediterráneo ten comisionado desde 2017. Mentres, para Galicia acaba de anunciarse un comisionado "de maneira efectista, non se sabe se efectiva", e os recursos para o corredor atlántico concentráronse até agora en Madrid, Andalucía e Euskadi.

PROPOSTAS

Por todo iso, e após dez anos de "discriminación", o BNG propuxo a creación dunha "fronte común" entre Xunta, organizacións políticas, sindicatos, universidades e tecido empresarial, "en defensa do Corredor e pola mellora das infraestruturas ferroviarias".

Así mesmo, urxiu un "plan extraordinario" de investimentos, con "cronogramas concretos" para "compensar" esa década de atraso e, así mesmo, "para que non se repitan os erros do pasado", expuxo a creación dunha comisión "interinstitucional" no Parlamento de Galicia, co fin de vixiar o cumprimento dos anuncios feitos, porque os galegos "saben moito de promesas, sobre todo de promesas incumpridas".

Ana Pontón engadiu que a cidade de Vigo tamén debe cumprir un papel importante como "nó de desenvolvemento" nesa rede de transporte de mercadorías, polo que instou a que se fagan realidade proxectos como o saída sur ferroviaria ou a conexión por tren da Plataforma Loxística de Salvaterra As Neves, xa que o Porto olívico debe ter un "papel chave na intermodalidade".

"PRESIÓN CONSTANTE"

Con respecto ao cume de presidentes autonómicos en Santiago, a portavoz nacional do BNG sinalou que, nos últimos anos, os diferentes gobernos, incluídos os do PP, discriminaron o Corredor do Atlántico e, puxo en valor as propostas dos nacionalistas, precisamente, repetiu "para non repetir erros".

Respecto diso, incidiu en que "de nada valen fotos e declaracións" e que, máis aló de "unha foto dun día", "necesítase facer presión constante sobre o Goberno central e pór por diante os intereses de Galicia".

Na mesma liña pronunciouse o concelleiro do BNG en Vigo, Xabier P. Igrexas, quen lamentou o "abandono" da área viguesa en materia ferroviaria, e pediu "máis BOE e menos declaracións".