O Defensor do Pobo Europeo inspecciona o expediente a España a escasos días do aniversario de Angrois

Un vagón subido por un guindastre o día despois do accidente do Alvia en Angrois
EUROPA PRESS - Archivo
Publicado: miércoles, 17 julio 2019 14:23

Vítimas reúnense este xoves co novo alcalde de Santiago, ao que trasladarán o seu malestar porque o PSOE lles "defraudou"

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 17 Jul. (EUROPA PRESS) -

Representantes do Defensor do Pobo Europeo inspeccionaron o pasado 5 de xullo o expediente que a Comisión Europea mantén aberto a España por incumprimento da normativa en materia de seguridade ferroviaria.

Nun escrito ao que tivo acceso Europa Press, o Defensor informa deste encontro á plataforma de vítimas do accidente do tren Alvia, ocorrido fai seis anos en Angrois (Santiago), onde morreron 80 persoas e máis dun centenar resultaron feridas.

E é que esta asociación reclama ter acceso á documentación do expediente, que a Comisión lle denegou con base nunha excepción do regulamento europeo (co obxectivo de protexer o propósito da auditoría).

Na súa comunicación, o Defensor do Pobo Europeo sinala que a reunión se produciu o pasado 5 de xullo, venres, entre un equipo de investigación desta institución e tres representantes da Comisión Europea (dúas da DG Move e un da secretaría xeral).

O equipo de investigación expuxo o procedemento de inspección e informou os representantes da Comisión sobre "as regras de confidencialidade". Entre outras cuestións quixo, con esta cita, "ver probas de que o procedemento de infracción estaba aínda en curso".

Así as cousas, o Defensor indica á plataforma de vítimas do sinistro que o próximo mes de setembro informará do "desenvolvemento do caso".

EXPEDIENTE A ESPAÑA

A Comisión Europea abriu un expediente sancionador contra España ao considerar que os seus procedementos de control da seguridade ferroviaria "non cumpren os requisitos" que esixe a normativa comunitaria.

Bruxelas ve "deficiencias" na forma en que a Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF) "analiza e investiga os accidentes e incidentes", segundo informou no seu día (en xaneiro deste ano) a institución comunitaria nun comunicado. Tamén observaba problemas en "as técnicas de supervisión" por parte da Axencia Estatal de Seguridade Ferroviaria.

A apertura do expediente tivo a forma dunha carta de emprazamento --primeiro paso no procedemento de infracción--, que Bruxelas remitiu ao Goberno para que no prazo de dous meses aclarase a situación e ofrecese datos claros das medidas correctivas que fose pór en marcha.

Esta decisión foi celebrada pola asociación de vítimas do accidente, que interpuxo unha demanda respecto diso na comisión de peticións do Parlamento Europeo, e pola eurodeputada do BNG, Ana Miranda, quen facilitou a presenza dos afectados nas institucións comunitarias e despois acabou denunciando (en xullo de 2017) o incumprimento da normativa comunitaria en materia de seguridade ferroviaria.

Precisamente a Comisión Europea supervisou a aplicación da normativa en España a finais de 2017 e principios de 2018. Ambas as partes, tanto a plataforma como a representante do Bloque en Europa, fan fincapé en que "se as normas non se cumprían a principios de 2018, menos en 2013", cando se produciu o accidente de Angrois.

No ámbito xudicial, o xuíz mantén investigados tanto ao maquinista como ao ex xefe de seguridade na circulación de Adif, Andrés Cortabitarte, por 80 supostos delitos de homicidio por imprudencia profesional grave, o primeiro por circular cun exceso de velocidade e o segundo por unha análise de risco deficiente na liña.

REUNIÓN CO ALCALDE

No contexto do sexto aniversario da traxedia, que se cumprirá o mércores da semana que vén, unha delegación das vítimas será recibida este xoves polo alcalde compostelán, Xosé Sánchez Bugallo.

A entrevista foi solicitada hai días pola plataforma, que pretende trasladar ao novo rexedor santiagués o seu malestar co PSOE, que senten que lles "defraudou", en palabras do portavoz da asociación, Jesús Domínguez.

Domínguez lembra, en declaracións a Europa Press, que o ministro de Fomento en funcións, José Luís Ábalos, lles recibiu e comprometeuse, entre outras medidas, a favorecer a realización dunha nova investigación independente, para substituír á que fixo até o momento a CIAF, que responsabiliza unicamente ao maquinista.

"O PSOE tomounos o pelo. Ábalos recibiunos e prometeu entre outras cousas a investigación independente, pero defraudáronnos", critica o portavoz das vítimas.