Hereu confirma a aprobación de novos proxectos do PERTE VEC II, entre eles Stellantis Vigo con 29 millóns de euros

O ministro de Industria e Turismo, Jordi Hereu.
Jesús Hellín - Europa Press
Publicado: miércoles, 8 mayo 2024 15:12

Anuncia o VEC III, dotado de 300 millóns para baterías e doutros 200 millóns para a cadea de valor

MADRID/VIGO, 8 May. (EUROPA PRESS) -

O ministro de Industria e Turismo, Jordi Hereu, confirmou este mércores a aprobación de 15 novos proxectos do PERTE do Vehículo Eléctrico e Conectado (VEC) II por 76 millóns de euros, entre eles os de Stellantis Vigo e Gestamp. Así mesmo, anunciou a próxima convocatoria do PERTE VEC III.

Segundo sinalou, nun almorzo informativo de Nova Economía Forum, o 95% dos fondos destinados á segunda convocatoria do Perte VEC foron esgotados, o cal representa "un éxito".

"No Perte VEC II convocamos 520 millóns e para min que o 95 % da convocatoria esgotouse é a noción do éxito, ou sexa queremos esgotar todos os Pertes, quero ter que pedir ao Goberno máis fondos para aplicar aos Pertes, esta é a medida do éxito dos Pertes", afirmou o ministro.

Neste sentido, lembrou que esta semana, no marco da segunda convocatoria dos Perte, na sección de cadea de valor, seleccionáronse 15 novos proxectos que van recibir un total 76 millóns euros, correspondentes a 8 comunidades autónomas.

Entre os beneficiarios, destaca a planta de Stellantis Vigo, que obtivo 29 millóns de euros, cifra que podería "aumentar en algo". Desta maneira, o Grupo Stellantis xa recibiu, até o momento, para o conxunto dos seus proxectos vinculados ao vehículo eléctrico en España, en Figueruelas, Vigo e Madrid, un total 154 millóns de euros. A outra empresa que citou o ministro é Gestamp, que obtivo 35 millóns de euros distribuídos en diferentes plantas españolas.

"Os Perte son aproximación sectorial, porque é transformación de sectores, pero que ten e tradúcese nun gran impacto territorial, de maneira que isto é visitable, que se pode monitorizar e que lles teño que dicir que calquera historia, calquera relato de transformación é emocionante, para min é emocionante ver as ilusións convertidas en proxectos, os proxectos convertidos en realidade transformándose", sostivo.

NOVA CONVOCATORIA

O ministro de Industria e Turismo, Jordi Hereu, por outra banda, anunciou que "a próxima semana" lanzarase a terceira convocatoria do proxecto estratéxico para a recuperación e transformación económica do vehículo eléctrico e conectado (Perte VEC III).

"Eu quérolles anunciar que a semana que vén lanzaremos a terceira convocatoria do Perte, o Perte VEC III. Primeiro, na liña de baterías, dotada de 300 millóns e despois, proximamente, na sección da cadea de valor, valorada en 200 millóns", dixo o ministro.

Así, Hereu afirmou que en total se outorgarán 500 millóns de euros, 300 millóns destinados a unha liña para o desenvolvemento de baterías para vehículos eléctricos (BEV), e 200 millóns para a sección da cadea de valor dos vehículos eléctricos.

A MELLOR DEFENSA É A COMPETITIVIDADE INDUSTRIAL

Achega do acordo entre Ebro e o grupo chinés Chery para fabricar vehículos na antiga planta de Nissan na Zona Franca de Barcelona e da posibilidade de pór aranceis aos vehículos chineses que entren a Europa, Hereu afirmou que é "evidente que temos que xogar coas mesmas regras de xogo" e que "a mellor defensa é traballar pola competitividade da industra".

"Europa ten a capacidade, como teñen outras rexións, de defender a súa industria. Agora, eu creo que a mellor defensa é traballar pola competitividade da nosa industria, é xerar que todos os factores que dicía antes, que enunciaba ao redor da lei, sexan factores de competitividade e que xere unha boa produtividade no noso sector", declarou Jordi Hereu.

Neste sentido, Hereu sostivo que as plantas produtoras en España "son moi competitivas", xa que compiten dentro dos grupos industriais internacionais con outras factorías doutros países e doutros continentes, polo que "sempre creo que a mellor defensa é un bo ataque e, por tanto, é o ataque pola competitividade", incidiu.

Así, dixo que, se China busca traer investimentos e capacidade produtiva a Europa, que sexa en España onde tráiaa e que o continente ten que mellorar a competitividade. "A industria europea está nun proceso de transformación para competir. E ten que competir. E competirá", resolveu.

Contador