Industria presenta o Perte de Automoción en Vigo, que permitirá avanzar cara a "unha cadea de valor máis complexa"

O delegado do Estado na Zona Franca, o alcalde, a presidenta da Deputación e o director xeral do Igape antes de participar, xunto a representantes doutras institucións, no encontro sobre o Perte do Vehículo Eléctrico e Conectado
ZONA FRANCA DE VIGO
Publicado: miércoles, 22 septiembre 2021 18:05

Administracións e empresas interesadas en impulsar o proxecto tractor do vehículo conectado abordan o plan, ao que a Xunta reitera a necesidade de incorporar o proxecto AutoÁncora

VIGO, 22 Sep. (EUROPA PRESS) -

O director general de Industria y Pyme del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, Galo Gutiérrez, presentou en Vigo o Proxecto Estratéxico para a Recuperación e Transformación Económica (Perte) do Vehículo Eléctrico e Conectado, que sinalou que impulsa iniciativas que "fan confluír os esforzos públicos e privados" na transformación do sector da automoción e avanzar cara a "unha cadea de valor máis complexa".

Así se manifestou nunha reunión celebrada este mércores con representantes de institucións e empresas interesadas en coñecer o Perte, enmarcado no Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia e cuxa memoria foi aprobada polo Consello de Ministros o pasado mes de xullo, segundo trasladou o Ministerio.

O director xeral explicou que os proxectos que se impulsarán mediante o Perte permitirán unha transformación da cadea de valor da industria da automoción. Así, indicou que pasará a involucrar a outros sectores, como "servizos enerxéticos, da tecnoloxía asociada á conectividade e autonomía, da mobilidade como servizo, dos desenvolvementos de infraestruturas para a conectividade ou dos intervintes nas novas formas de distribución e uso, entre outros".

Mentres, o director do Instituto Galego de Promoción Económica (Igape), Fernando Guldrís, reiterou a necesidade de que o proxecto AutoÁncora, impulsado polo Grupo Stellantis xunto ao sector e con apoio da Xunta, incorpórese á asignación dos fondos europeos de recuperación a través do Perte da Automoción.

A este respecto, o Goberno galego recalcou que AutoÁncora representa un proxecto estratéxico para a comunidade que podería exercer un efecto tractor sobre o ecosistema empresarial e que conta con apoio da industria da automoción.

ATOPO "CLAVE"

Así mesmo, o delegado do Estado na Zona Franca de Vigo, David Regades, destacou que para esta institución resulta "clave" a organización deste dada "a importancia que ten para o tecido industrial da automoción", que é "estratéxico para Vigo e para Galicia".

Tamén sinalou que o Proxecto ARTUS, que busca deseñar, probar e homologar tecnoloxías de futuro en laboratorios de probas, permitirá que esta área lidere desenvolvemento de "elementos de conectividade e infraestruturas necesarias para o vehículo conectado". "Vigo colócase así á vangarda", aseverou o delegado da Zona Franca, que presentou xunto ao Centro Tecnolóxico de Automoción de Galicia (CTAG) o proxecto o proxecto Atlantrack, un centro de validación de vehículos eléctricos e autónomos.

A presidenta da Deputación de Pontevedra, Carmela Silva, reivindicou a Vigo como "o motor económico de Galicia" e "un dos grandes referentes da industria do automóbil na península". Ademais, chamou a continuar "nesta posición estratéxica" e a manter a xeración de oportunidades e emprego ao colocar á cidade "como un dos grandes puntais do proxecto ARTUS".

Neste sentido, o alcalde de Vigo, Abel Caballero, asegurou que a participación no Perte "é unha forma de ancorar o automóbil na cidade de Vigo" e de "asegurar a automoción na cidade".

Pola súa banda, o director de ARTUS en Cellnex Telecom, Fernando Brea, afirmou que o proxecto que dirixe "creará unha rede de laboratorios de mobilidade que serán clave no desenvolvemento das futuras infraestruturas viarias de telecomunicacións, base para a mobilidade conectada". De feito, apuntou que esta empresa lidera esta iniciativa para "desenvolver as tecnoloxías necesarias para o despregamento destas infraestruturas de forma coordinada co sector da automoción e a mobilidade".

PARTICIPANTES

En concreto, a reunión contou coa participación do Ministerio e os gobernos autonómicos de Cataluña, a Comunidade Valenciana, Aragón, Castela e León e Galicia, así como coa dos municipios de Castellolí, Zaragoza, Valladolid e Vigo, a Deputación de Pontevedra, os Consorcios da Zona Franca de Barcelona e da urbe olívica e o Porto de Alacante. Tamén asistiron representantes da Dirección General de Tráfico (DGT) e o Instituto Nacional de Ciberseguridad (Incibe).

Adicionalmente, participaron as 21 empresas e entidades do consorcio privado que lidera Cellnex Telecom co apoio de Grant Thornton ---que inclúe a Renault, Cegasa, Sernauto, CTAG e Fundación Ibercaja--, o Grupo Stellantis, Seat, Gestamp, ZF_Dalphi Metal, Magna Seating, Borgwarner Emission Systems, Ceaga e Asime.