A liña de alta velocidade do Eixe Atlántico entre A Coruña e Vigo abre ao público este sábado

Eje Atántico del AVE
MINISTERIO DE FOMENTO
Actualizado: sábado, 18 abril 2015 6:13

Conta con 10 frecuencias diarias por sentido, amplía prazas a 282, reduce os tempos en ata un 58 por cento e mantén os prezos

VIGO, 18 Abr. (EUROPA PRESS) -

O tren de alta velocidade ferroviaria do Eixe Atlántico que conectará A Coruña e Vigo en 83 minutos realizará a súa primeira viaxe comercial este sábado, con 10 frecuencias diarias por sentido, con máis prazas e cunha redución no tempo de viaxe de 47 minutos.

A apertura ao público desta liña prodúcese despois de que a ministra de Fomento, Ana Pastor; o presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo; alcaldes e outras autoridades, realizasen o pasado 30 de marzo a primeira viaxe de proba desta infraestrutura ferroviaria que, segundo comunicou Ana Pastor, durante esta lexislatura contou cunha inversión de 840 millóns de euros.

Cunha lonxitude total de 155,6 quilómetros de trazado, os novos servizos rápidos terán paradas nas estacións da Coruña, Santiago de Compostela, Vilagarcía de Arousa, Pontevedra e Vigo-Urzaiz, ás que se suman os servizos de proximidade que, en trens actuais, conectarán as diferentes poboacións de corredor con principais núcleos urbanos.

Os tempos de viaxe co Eixe Atlántico veranse mellorados en todos os percorridos e reduciranse en ata un 58 por cento. Así, o traxecto entre Santiago de Compostela e Vigo realizarase en 50 minutos, entre A Coruña e Vigo en 80 minutos; e entre Vigo e Pontevedra en 15 minutos.

Así mesmo, o número de prazas incrementarase en case un 40 por cento respecto ás actuais --pasando de 185 a 282 asentos--. En todo caso, Renfe comunicou que non descarta adaptarse ás necesidades dos usuarios baseándose na demanda.

A Rede Nacional de Ferrocarrís establecerá, ademais, un servizo extraordinario de atención ao cliente durante 15 días nas estacións de maior afluencia para orientar aos viaxeiros sobre os horarios, a utilización das máquinas autovenda e os novos servizos.

PREZOS

A alta velocidade manterá o prezo das tarifas con reserva de praza, ao igual que os servizos de proximidade. Renfe indicou que ten o "propósito" de manter estes prezos máis alá das eleccións municipais, "ata que haxa unha nova revisión" das tarifas que "non será" específica "para Galicia", senón "para o conxunto dos servizos de obriga de servizo público do Estado".

Así as cousas, o billete de ida e volta entre A Coruña e Vigo custará 29 euros, entre A Coruña e Santiago 11,8 euros; entre Santiago e Vigo 17,8 euros; e entre Pontevedra e Vigo 2,8 euros.

Ademais, para a primeira viaxe comercial deste sábado, Renfe lanzou unha tarifa "especial" polo que aplica un 50 por cento de desconto en todos os billetes do corredor --a través da páxina web, na aplicación para móbiles ou en taquilla--, co obxectivo de que os usuarios poidan coñecer "os novos trens".

ESTACIÓNS INTERMODAIS

Coa posta en marcha do Eixe Atlántico, pon en servizo tamén a nova terminal de Urzáiz-Vigo, na que Fomento investiu máis de 120 millóns de euros, de cara á chegada do novo tren de alta velocidade.

A previsión é que esta estación poida ser intermodal, para o que o pasado 30 de marzo foi licitada a redacción do proxecto de construción da nova terminal de autobuses de Urzáiz, que unha vez construída --o que estiman que acontecerá en 2016-- "incorporarase á estación de AVE".

Así mesmo, a estación de tren de Santiago de Compostela tamén será reformada para adaptarse aos novos servizos da Alta Velocidade, nunha actuación cun investimento de entre 15 e 20 millóns na súa primeira fase, segundo comunicou o secretario de Estado de Infraestruturas, Manuel Niño.

Igualmente, o presidente da Xunta trasladou o compromiso de construír tamén en Santiago "unha estación dobre" para ferrocarrís e autobuses, que "conectará co aeroporto internacional de Lavacolla", aínda que non avanzou prazos para que a intermodal estea lista.

SEGURIDADE E SISTEMA ERTMS

A alta velocidade entre Vigo e A Coruña suscitou diversas críticas ao entrar en funcionamento sen o sistema de control de velocidades ERTMS, do que carecía a liña en Angrois (Santiago de Compostela) cando o 24 de xullo de 2013 se produciu o accidente do Alvia no que faleceron 79 persoas e máis dun centenar resultaran feridas.

O ERTMS é un sistema de mando e control de trens que foi adoptado pola Unión Europea para equiparar as novas liñas que se constrúan nos países que a compoñen, segundo explicou Adif. Ademais, achega datos sobre a velocidade máxima en cada punto e distancia ata a próxima baliza, así como o cálculo e a supervisión da velocidade de circulación do tren en cada momento.

Adif sacou a licitación o pasado 7 de abril o contrato para a implantación deste sistema de protección no Eixe Atlántico por uns 68,7 millóns de euros, cun prazo máximo de execución de obras de doce meses e un prazo máximo de probas de validación e posta en servizo de seis meses.

Malia a carencia do ERTMS, a conselleira de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas, Ethel Vázquez, asegurou que o novo tren rápido entre Vigo e A Coruña entrará en funcionamento "cumprindo rigorosamente a regulación", así como "controis de seguridade moi esixentes e protocolos de seguridade moi rigorosos".

Sobre esta cuestión, o director comercial de Renfe Viajeros, Francisco Cañamero, que depositou a responsabilidade en Adif porque non licitase antes o ERTMS, manifestou esta mesma semana que o tren "xa embarca a bordo todos os sistemas, dende Asfa, Asfa dixital, ERTMS.. ". e, en canto a liña estea adaptada, "o tren pasará ao nivel de ERTMS".

En todo caso, aseveró que o sistema que levará entre tanto o tren de alta velocidade e que ten a liña "nestes momentos" é "absolutamente seguro" e, "máis alá de que o ERTMS se incorpore, hoxe por hoxe o tren é 100 por cento seguro, obviamente".