O naval de Pontevedra perdeu un 26% de emprego e un 20% de facturación en 2020

O secretario xeral da Asociación de Industriais Metalúrxicos de Galicia (Asime), Enrique Mallón, nunha rolda de prensa en xaneiro de 2021
ASIME
Publicado: jueves, 28 enero 2021 14:01

Asime pide o apoio das administracións públicas, as entidades financeiras e os armadores

VIGO, 28 Ene. (EUROPA PRESS) -

A industria da construción e reparación naval de Pontevedra perdeu un 26 por cento do emprego -2.200 postos de traballo- e ao redor dun 20 por cento da facturación no ano 2020, unha tendencia á baixa que se prevé que continuará no primeiro semestre de 2021.

Así o comunicou este xoves en rolda de prensa o secretario xeral da Asociación de Industriais Metalúrxicos de Galicia (Asime), Enrique Mallón, quen recoñeceu que os datos de emprego, facturación, contratos en carteira e nova contratación do pasado ano "son malos".

En canto ás previsións para 2021, sinalou que "o prognóstico para este primeiro semestre do ano é continuar con perda de emprego" salvo que nos próximos meses haxa noticias "moi relevantes" sobre novas contratacións.

A este respecto, admitiu que hai unha "dificultade enorme no peche de novos contratos" porque ás problemáticas xa existentes (como a escaseza de financiamento e de pulmón económico dalgúns estaleiros), agora súmase a paralización de proxectos ante a desconfianza sobre a situación pola covid.

Neste marco, apuntou que a pandemia "tamén afectou de cheo á industria naval". "A covid-19 impactou máis do que criamos ao comezo, en todos os segmentos: iates, veleiros, pesqueiros, ferris", indicou, ao que engadiu factores como a imposibilidade de asistir en persoa a feiras do naval, nas que adoitan pecharse "numerosos contratos".

Ante esta situación, fixo un chamamento ás administracións públicas para que ofrezan "apoio á industria", así como aos bancos e entidades financeiras para que aposten por esta actividade industrial. Neste sentido, aclarou que o que reclama son axudas á innovación, pero "sobre todo préstamos con interese cero á industria naval".

De igual maneira, instou aos armadores a que confíen na industria naval e non paralicen os seus proxectos, que, asegurou, "van seguir sendo rendibles" xa que "a covid vai desaparecer e a inmunidade de grupo vai chegar este ano". "É o momento de apoiar á industria naval galega, que está nunha situación peor que outras comunidades como País Vasco e Asturias", rematou.

BARRERAS

No relativo a Barreras, apuntou que a caída do emprego "é tremenda" neste estaleiro, onde hai 250 traballadores -entre empregados propios e industria auxiliar- respecto dos máis de 1.200 que chegou a ter nos períodos de máxima actividade, e lamentou a "situación de indeterminación" na que se atopa.

Neste sentido, confirmou que varias empresas da industria auxiliar presentaron unha demanda para reclamar o cobro da débeda contraída por dous proxectos. "É obrigatorio que fortaleza a confianza coa auxiliar, a través deses pagos necesarios", remarcou Mallón, que estimou que a débeda pode ascender a 10 millóns no caso do cruceiro 'Evrima' e 8 millóns polo proxecto de Havila.

Sobre o posible traslado do 'Evrima' para o seu pintado e outras actuacións "que non se poden realizar en Vigo", Mallón manifestou a súa confianza en que "non provoque ningún prexuízo para a industria auxiliar". En todo caso, chamou a "a tranquilidade" e ao diálogo para "xerar unha maior confianza".

"A dirección do estaleiro ten que convencer ás administracións públicas de que o seu plan de viabilidade é seguro e ten garantías", recalcou o secretario xeral de Asime, que esixiu aos gobernos da Xunta e de España que dialoguen coa empresa.

VULCANO

Mallón tamén fixo un chamamento aos propietarios do estaleiro vigués Vulcano. Así, apostou porque haxa investimento para que as súas instalacións "sexan do século XXI" e porque ditas infraestruturas úsense para construción e reparación naval.

Finalmente, comentou que en Asime permanecen "moi expectantes" ante a resolución do Tribunal de Conflitos Xurisdiccionais sobre a concesión administrativa deses terreos portuarios, posto que "vai afectar moito ao futuro desas instalacións".