Unha mostra aborda os límites da fotografía como arte e a súa evolución experimental a partir da década dos 70

Publicado: lunes, 21 octubre 2019 14:33

A exposición, unha selección de obras dos fondos de Telefónica, poderá visitarse na sede de Afundación en Santiago até o 26 de xaneiro

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 21 Oct. (EUROPA PRESS) -

A fotografía como arte, como reflexión daqueles conceptos inherentes á condición humana, como estereotipo e ruptura. Son algunhas das premisas que expón a mostra 'Fotografía Contemporánea na Colección Telefónica', que poderá verse ata o 26 de xaneiro na sede compostelá de Afundación e que percorre a evolución do medio desde a súa etapa máis experimental a comezos dos anos 70 até a actualidade.

A mostra recolle unha selección de 28 obras representativa dos fondos da colección da Fundación Telefónica, composta de máis de 100 pezas fotográficas, coa que se repasan derívalas e inquietudes dun medio nunha época de reafirmación e de reivindicación como vehículo de expresión artística.

Así o expresaron en rolda de prensa a coordinadora adxunta da área de Cultura de Afundación, Paloma Vela, e a responsable de Coleccións e Itinerancias da Fundación Telefónica, Laura Fernández, que realizaron un percorrido ao longo do tres salgas nas que se distribúen as distintas pezas que compoñen este percorrido histórico.

Nun momento de inmediatez no que a realidade social actual enténdese en imaxes e no que cada día se soben miles delas ás redes sociais de forma instantánea, Vela considerou que "convén reflexionar sobre os límites" daquelas fotografías entendidas como arte, da man dos "grandes nomes da historia" que se consagraron "de maneira incuestionable".

"Uns límites que chamamos emocións, sentimentos, evocar, insinuar... aquilo que nos fai reflexionar de maneira profunda dos conceptos inherentes ao ser humano", destacou.

Así, a mostra plasma o cambio de rumbo que experimentou o medio a partir dos 70 e ata o século XXI, no que artistas como Andy Warhol e a súa xeración empeza a reivindicar a fotografía ao mesmo nivel que a arte tradicional e empézase a experimentar e a dar valor engadido a todo o seu traballo.

IMAXE EVOCADORA

O percorrido arrinca con Richard Prince ou Sherrie Levine e o concepto de apropiacionismo e o cuestionamiento do termo obra mestra, abordando o valor da imaxe segundo o ambiente, o texto e a cartelaría adxunta que lle outorga un sentido e mesmo un prezo.

Outros dos temas abordados nesta sección son os roles de xénero, os estereotipos de masculinidade e feminidade e a ambigüidade sexual, con pezas de Jurgen Klaule e Cindy Sherman.

Autores como Xhan Huan ou Mariña Abramovic estudan o papel do corpo como laboratorio de investigación, de evocación e expresión, ao convertelo no centro das súas propias 'performances' rexistradas a través da fotografía.

Finalmente, a mostra inclúe traballos sobre a representación da arquitectura e a paisaxe, con obras destacadas das propostas formais, impecables e asépticas da chamada 'Escola de Düsseldorf', en particular das figuras de Bernd e Hilla Becher e dos seus discípulos; e da colección Olafur Eliasson, cunha serie de horizontes tomados en Islandia e que exemplifican ese minimalismo e 'land art' que caracterizou ao últimas tres décadas.