10N.- Sánchez anuncia l'aprovació aquest dijous de 18 milions d'euros per a Mallorca per la 'torrentada' de 2018

Insisteix en la importncia de la majoria parlamentria per desenvolupar la part fiscal del REB: "No es pot fer per Reial Decret"

El candidat del PSOE a la Presidncia del Govern, Pedro Sánchez, abraa a Francina Armengol durant el míting a Palma.
El candidat del PSOE a la Presidncia del Govern, Pedro Sánchez, abraa a Francina Armengol durant el míting a Palma. - PSIB
Europa Press Islas Baleares
Publicado: miércoles, 30 octubre 2019 17:24

   PALMA DE MALLORCA, 30 Oct. (EUROPA PRESS) -

   El president del Govern en funcions i candidat a revalidar el crrec, Pedro Sánchez, ha anunciat aquest dimecres durant un acte a Palma que el Consell de Ministres aprovar aquest dijous 18 milions d'euros per a les zones de Mallorca afectades per les greus inundacions d'octubre de 2018.

   El líder socialista ha fet aquest anunci durant un acte de precampanya en la Plaa Sant Jeroni de Palma. Sánchez ha assenyalat també la necessitat de "pensar en la prevenció perqu no hi hagi costos de vides humanes" en els episodis d'inclemncies meteorolgiques.

   D'altra banda, el candidat del PSOE ha insistit en la necessitat de comptar amb majoria parlamentria per desenvolupar la part fiscal del Rgim Especial de Balears (REB). "Per a aix necessitem lleis, no es pot fer per Reial Decret, per aix és important que es governi durant quatre anys, no un Govern de mesos", ha emfatitzat Sánchez, que ha postillat que el REB és una "reivindicació justa".

   El president en funcions també ha reconegut la "carncia d'habitatge" a Balears, un tema amb el qual, ha dit, han de "ser solidaris" al Govern central. Igualment, en relació amb Balears, ha destacat mesures com la protecció del corredor mediterrani de cetacis o l'ampliació del Parc Nacional de Cabrera.

ARMENGOL ALERTA CONTRA L'EXTREMA DRETA

   En l'acte també han intervingut el secretari general dels socialistes de Palma i l'alcalde de la ciutat, José Hila; el candidat del PSIB al Congrés per Balears, Pere Joan Pons; i la secretria general del PSIB i presidenta del Govern balear, Francina Armengol.

   Armengol ha animat als presents a anar a votar per evitar "que l'extrema dreta pugui governar Espanya". "Si el 28 d'abril intuíem que es podien ajuntar, ara ja ho sabem", ha argumentat, assenyalant als governs de regions com Múrcia, Castella i Lleó o Madrid.

   Igualment, Armengol s'ha mostrat convenuda que Sánchez és qui "far els pressupostos de 2020 tenint en compte el REB", i ha valorat que el seu Govern no es posés "de perfil" davant la crisi de Thomas Cook.

   Per la seva banda, el candidat al Congrés, Pere Joan Pons, s'ha mostrat convenut que el 10 de novembre "és encara més crucial que el 28 d'abril", perqu no estan "combatent una foto" [en referncia als partits de dreta] sinó que ja hi ha "polítiques de carn i os".

   Parallelament, José Hila s'ha referit a la lluita contra la violncia masclista, "no la intrafamiliar", i contra el canvi climtic, criticant que Vox "va dient per aquí que és una cosa de 'progres'".

Últimas noticias sobre estos temas

Contenido patrocinado