22-M.- UPyD creu que l'escola ha de tornar a ser un "centre d'instrucció" i no d'"enginyeria social"

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 3 mayo 2011 21:44

PALMA DE MALLORCA 3 May. (EUROPA PRESS) -

UPyD reclama que el professor sigui un altre cop la "pedra angular" de l'educació en la transmissió de coneixements i competències a l'alumnat, i per a això, considera que els col·legis han de ser "centres d'instrucció" i no d'"enginyeria social".

Així ho recull la formació en el decàleg sobre educació amb el qual es presenta a les eleccions del 22 de maig, i en què aposta per reformar l'educació "sense incrementar la despesa". El partit critica el "fracàs" dels plantejaments psicopedagògics actuals, com són l'educació comprensiva, educació inclusiva, la metodologia constructivista o l'atenció a la diversitat en grups heterogenis.

En aquest sentit, UPyD creu que "cal fugir" de l'"alliçonament moral, doctrinal i nacionalista" i de la "falsa" idea que la societat és "defectuosa o està feta dolenta" i l'ensenyament és una eina idònia per millorar-la.

Pel que fa als programes d'estudi, UPyD adverteix que "cal harmonitzar els estudi de Balears amb els de la resta de les comunitats autònomes, perquè siguin avaluades les mateixes competències i amb els mateixos paràmetres, "evitant el desolador sistema actual on cada comunitat avalua competències, i amb pressupostos diferents".

En aquesta línia, han apuntat que reclamen la devolució de la competència educativa a l'Estat, no com un fi en si mateixa sinó com un instrument per harmonitzar les legislacions autonòmiques i evitar així el seu fraccionament.

"No es deu promocionar a secundària amb àrees instrumentals suspeses i sense haver repetit sisè de Primària", han continuat, i alhora han reiterat que el castellà ha de ser la llengua vehicular en els centres d'ensenyament, "de manera clara i expressa".

Finalment, des de la formació reclamen que s'"avançi l'edat perquè l'alumnat pugui optar entre la formació professional i el batxillerat" i que els equips directius dels centres educatius estiguin "professionalitzats", amb el consegüent reconeixement monetari.

Contenido patrocinado