MADRID, 18 Nov. (EUROPA PRESS) -
El jutge Juan Javier Pérez, que instrueix la investigació de l'accident de l'avió de Spanair, ha aixecat la imputació que pesava sobre el tècnic de manteniment Julio N.B., a qui s'acusava de 154 homicidis imprudents i 18 lesions imprudents per la seva presumpta vinculació al sinistre que va costar la vida el passat 20 d'agost a 154 persones a l'aeroport de Barajas, va confirmar avui a Europa Press un dels advocats de les famílies de víctimes.
El magistrat ha pres aquesta decisió després d'escoltar el testimoni dels tres imputats en la investigació i concloure que no hi ha indicis suficients per sostenir l'acusació de Julio N.B., en sintonia amb la posició de la Fiscalia de Madrid. El Ministeri Públic s'oposa també a la imputació dels altres dos mecànics, al titllar de "prematura" les actuacions del magistrat en aquest sentit.
La setmana passada, els dos tècnics de manteniment, Felipe G.R. i Julio N.B., que van revisar l'avaria en la sonda de temperatura (RAT) van reconèixer davant del jutge instructor que no van consultar el manual de manteniment de Boeing, però sí el llistat d'equipament mínims (MEL), que es revisa en reparacions a peu de pista. Tot i això, els tècnics no estaven obligats a consultar el manual de Boeing.
Felipe G.R. va ser el tècnic que va extreure el fusible de la sonda de temperatura després que el comandant avortés el primer enlairament a causa d'un problema d'escalfament excessiu en aquest sensor. Després de revisar el fallo, Julio N.B. va proposar despatxar l'avió després de consultar al comandant Antonio García Luna, qui va decidir que l 'avió devia d'enlairar-se.
En la seva declaració, Felipe G.R. va explicar a més que va pujar a la cabina per parlar amb el comandant i que va consultar el MEL a fi de seguir les indicacions per aïllar l'avaria, ja que aquest manual dóna un termini màxim de deu dies per arreglar el fallo.
Després de consultar al seu supervisor, es va limitar a extreure el fusible perquè la sonda tenia una temperatura molt elevada i això podria ser perillós durant el vol. Tot seguit, va consultar a Antonio García Luna si l'avió es despatxava, el que aquest va considerar adequat.
Per la seva banda, Julio N.B. va comptar que va ajudar al seu company, certificant els passos que va seguir. A més, va aclarir al jutge que el supervisor que va donar el vistiplau no va ser el cap de manteniment de Spanair a Barajas, també imputat.