AMP-Els turistes veuen el trànsit i la brutícia com el pitjor de Palma i el clima i l'arquitectura com el millor

Alcover En La Presentación Del Estudio Sobre El Turismo De Palma.
EUROPA PRESS
Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 4 mayo 2011 20:33

PALMA DE MALLORCA 4 May. (EUROPA PRESS) -

Els turistes que visiten Palma consideren que el trànsit, la brutícia i les seves olors són els aspectes més negatius de la ciutat, mentre que el que més valoren de la capital balear és la seva arquitectura i el seu clima.

Així es desprèn de l'estudi 'Mercat Turístic i Palma Comercial' fet per l'Observatori Turístic de Palma corresponent al primer trimestre de 2011, que ha estat presentat pel regidor d'Hisenda, Turisme i Comerç, Andreu Alcover, i pel director tècnic de l'Observatori, José Luis Delmas.

L'estudi assenyala que el nivell de satisfacció dels visitants de Palma és molt elevat, concretament de 8,34 punts sobre deu, si bé baixa lleugerament respecte a l'enquesta feta en el mateix període del 2010. Els monuments més visitats són la Seu, l'Ajuntament i el Palau de la Almudaina, la qual desbanca a la Llotja al trobar-se tancada per reforma.

És destacable el fet que hi ha un alt índex de turistes que han visitat la ciutat en més d'una ocasió, els quals a més recomanen la capital als seus coneguts. Així, la probabilitat de tornar a visitar Palma d'aquestes persones és d'un índex de 8,50 punts sobre deu.

Entre els turistes que han visitat la ciutat en els tres primers mesos de l'any destaca la presència elevada de turistes alemanys, al mateix nivell que a l'últim trimestre del 2010. Dins del turisme nacional destaca la prevalença de visitants procedents de Catalunya, Madrid i Andalusia.

El titular de Turisme ha subratllat que s'ha de tenir en compte que aquest any la Setmana Santa va caure en el mes d'abril, de manera que els seus resultats no es computen en aquest estudi, mentre que l'any passat s'ha fet dins del primer trimestre. Així, ha puntualitzat que aquest fet s'ha de tenir en compte amb vista a la interpretació de les xifres.

Alcover ha assenyalat que l'entrada de turistes per via aèria ha baixat un 5,35% respecte al primer trimestre del 2010, fet que suposa un rebaixa d'uns 100.000 turistes, mentre que s'ha incrementat la quantitat de visitants per via marítima regular un 12,35% (uns 11.000 turistes). A més, ha augmentat l'arribada de creuers un 35,29% i el nombre de creueristes un 8,46%.

Respecte a l'ocupació hotelera, l'estudi revela que hi ha hagut un descens dels viatgers d'al voltant d'un 15%, tant estrangers (14,8%) com nacionals (15,86%).

A més, hi ha hagut un 6,11% de planta hotelera menys oberta a Palma i el grau d'ocupació de les places rondava el 50%, fet que suposa un descens del 3,59% respecte al 2010.

DESPESA MITJA

Alcover ha detallat que l'estada mitjana de les visites a Palma és d'una setmana, amb una despesa mitja de 95,7 euros per persona i dia. La mitjana de la despesa per turista i dia en 2010 ha estat de 101 euros.

Per procedència dels turistes, els que més diners es gasten a Palma són els dels països nòrdics (112 euros), seguits dels alemanys (86 euros) i els britànics (78 euros).

A més, els germànics són també els que disposen d'un major pressupost per gastar en el seu viatge (d'una mitjana de 1.006 euros), si bé és inferior al del 2010 (1.213). Els britànics tenen un pressupost mitjà de 878 euros (respecte dels 1.145 de l'últim trimestre del 2010) i els nacionals 585 euros (601 a l'últim trimestre del 2010).

El principal motiu de la visita és de vacances, derivat sobretot del bon clima. Tot i això, s'han incrementat els viatges per negocis a Palma d'un 8 a un 11%, col·locant-se així com la causa de les visites durant aquest trimestre. Alhora, l'estudi apunta que l'activitat més comú dels turistes a Palma és anar a comprar.

Cal assenyalar que les oficines d'informació turística de Palma van registrar en el primer trimestre de 2011 un total de 33.426 visites, en la mateixa línia que en el mateix període del 2010.

DEMANDA COMERCIAL

L'estudi també ha avaluat el comportament dels compradors en els comerços de Palma. Així, indica que els residents palmesans prefereixen fer les seves compres entre setmana, davant dels turistes que les fan els caps de setmana. A més, l'horari preferit per realitzar-les és entre les 18.00 i les 21.00 hores.

És important assenyalar que el preu dels productes ha perdut llocs en l'escala de valors de la gent davant de la qualitat dels mateixos. Així, mentre en el primer trimestre del 2010 el que més preocupava a l'hora de fer les compres era el preu, ara ocupa el quart lloc. La qualitat ha passat del segon a la primera posició.

La majoria dels desplaçaments per fer les compres es fa a peu i en bus. Les zones més freqüentades són Jaume III, Bonaire, Born i la zona del carrer Sindicat, la Plaça Major i el nucli antic, mentre que la menys freqüentada segueix sent Cala Major.

Contenido patrocinado