PALMA DE MALLORCA, 1 Oct. (EUROPA PRESS) -
La directora general d'Aviació Civil del Govern, Joana Amengual, va subratllar avui que des de la modificació de la declaració del servei públic, efectuada el mes d'abril passat, la demanda de vols interilles s'ha incrementat en un 14 %, mentre que en els últims quatre anys les tarifes bàsiques aèries han baixat un 7%, situant-se en 82 euros i constituint les més baixes de la història.
Així ho va apuntar avui durant la presentació de les noves operacions d'Air Nostrum, en què ha afirmat que l'executiu balear seguirà treballant per reduir preus i augmentar connexions, dins el seu objectiu de dinamitzar un mercat "estancat des fa anys", tornar a posar en marxa les tarifes promocionals i augmentar les taxes d'ocupació dels vols. Des que s'ha produït la modificació, han volat entre Palma i Eivissa 22.000 passatgers més i 18.700 més entre la capital i Maó.
Tal com va concretar, el 2004 els ciutadans de les illes pagaven 88 euros per trajecte mentre que actualment n'abonen 82, la qual cosa va considerar un "gran aconteixement", sobretot en un moment en què "tots els preus pugen i els analistes diuen que s'han acabat les tarifes regalades".
Alhora, va assenyalar que les tarifes socials, dirigides a majors de 65 anys i menors de 25, per les quals aquests col·lectius obtindran un 20 % de descompte en els seus vols, estan en marxa des del passat 6 de maig, tot i que el Govern començarà a partir d'ara a donar-les a conèixer perquè aquestes persones, que "viatgen per necessitat", puguin beneficiar-se quan així ho sol·licitin.
Per la seva banda, el director general d'Air Nostrum -companyia franquiciada del grup Iberia-, Miguel Ángel Falcón, va anunciar la posada a la venda de 4.000 places a 24,2 euros per trajecte i amb el descompte de resident inclòs, entre els mesos d'octubre, novembre i desembre, en les rutes que connecten Mallorca amb Menorca i Eivissa, i a 32,3 euros entre Eivissa i Menorca.
Alhora, durant la temporada d'hivern, del 26 d'octubre al 28 de març, Air Nostrum operarà un total de set rutes regulars directes cap a o des de Mallorca, i oferirà 11 operacions diàries en cada sentit en les connexions que uneixen Mallorca amb Eivissa i Menorca. D'altra banda, la companyia unirà l'illa amb valència (cinc vols diaris en cada sentit), Santander (dos vols setmanals), Melilla i Valladolid (un vol setmanal en els dos casos).
CONTRIBUIR A LA DESESTACIONALITZACIÓ
Tal com va recalcar Falcón, la pretensió de l'aerolínia és contribuir a la desestacionalització de Mallorca i va afirmar que el seu compromís amb Balears és "molt ferm", amb un especial interès per dinamitzar el trànsit aeri entre les illes i mantenir aquesta oferta. Així, ha afirmat que la intenció d'Air Nostrum passa per superar, a finals d'aquest any, els 560.000 passatgers a Mallorca, mantenint-se en els nivells de l'any passat amb a prop d'un milió de places.
Respecte a l'actual període, va apuntar que fins a juliol la companyia ha transportat 375.102 passatgers (2 % més que el 2007) en les 621.518 places ofertes (-1 %). Alhora, va recordar que des de gener està posada en marxa la ruta amb Melilla i que entre juliol i setembre va haver una connexió especial entre Mallorca i Nantes. Al seu torn, va subratllar que des de finals de març fins a finals d'octubre Air Nostrum està operant de manera regular set destinacions amb l'illa, reforçat amb 19 destinacions a l'agost.