La Brigada Express de Cort rep 682 trucades en el seu primer mes de funcionament amb una efectivitat del 76,5%

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 9 agosto 2011 16:17

PALMA DE MALLORCA, 9 Ago. (EUROPA PRESS) -

La Brigada Express de l'Ajuntament de Palma ha registrat un total de 682 durant el primer mes en el qual ha estat actiu el servei, amb una efectivitat del 76,5%, alguna cosa que ha deixat al tinent d'alcalde de l'àrea d'Infraestructures i Coordinació Territorial, Sebastià Sansó, "sorprès pel seu bon funcionament".

Així, la Brigada Express és un grup format per 34 operaris dividits en 15 'brigades' que es dediquen a reparar deficiències trobades pels ciutadans de Palma. El seu funcionament consisteix que quan un palmesà observa alguna cosa que no funciona com deuria o que està trencat, realitza una cridada al 010 i, després de facilitar les dades de contacte permanents, el servei de Brigada Express es compromet a arreglar la situació amb un límit de temps de 72 hores.

Així, el 23,5% de les operacions que ha portat a terme la brigada, no ha estat acabada a temps. Els motius que ha argumentat l'Ajuntament per justificar els retards són, bàsicament, tres: el primer, a causa que la reparació ha durat més de 72 hores; el segon, perquè s'ha produït un retard a l'hora de comunicar la reparació al ciutadà, tot i que s'hi hagi produït en el temps establert i la tercera, un retard en la informació al ciutadà quan la deficiència no és de fàcil reparació i requereix un tractament superior al qual pot oferir la Brigada.

Les deficiències més denunciades pels ciutadans han estat les referides a l'àrea de parcs i jardins, amb 331 comunicacions, cosa que representa el 48,53% d'elles. Segons el tinent d'alcalde, "les branques han crescut molt i molesten a les façanes dels edificis", per la qual cosa la majoria de les accions responen a la poda d'arbres.

Alhora, la franja horària en què més trucades s'han produït se situa entre les 10.00 i les 14.00 hores, i han estat les 13.00 hores l'hora punta i divendres el dia en el qual més comunicacions es registren.

A pesar del nombre de trucades que s'han produït, els ciutadans s'han posat en contacte amb el servei ordinari de reparacions de l'Ajuntament fins a en 1703 ocasions, alguna cosa que Sansó ha atribuït a allò "innovador del sistema express, del qual encara existeix un cert desconeixement per part del ciutadà".

Contenido patrocinado