PALMA DE MALLORCA, 9 Ago. (EUROPA PRESS) -
Un centenar d'experts de diferents països participarà al fòrum 'European Drying Conference' que es farà a Palma entre els dies 26 i 28 d'octubre i en què es reunirà als principals professionals i investigadors de l'enginyeria agroalimentària.
Segons ha informat la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori en una nota, el principal objectiu de l'esdeveniment, també conegut com a EuroDrying 2011, és constituir un fòrum de debat i intercanvi d'idees, tasques i experiències entre els grups d'investigadors, tècnics i professionals d'empreses, indústries, centres d'investigació, universitats i organitzacions relacionats amb la investigació i la tecnologia dels processos d'assecat.
Aquesta serà la tercera vegada que s'organitza aquest simposi d'àmbit europeu ja que la primera edició s'ha fet al 2004 a Creta (Grècia) i la segona ha estat al 2007 a Biarritz (França), i totes dues han estat un èxit de participació.
Durant l'últim congrés es va proposar que fos Mallorca la seu per a la tercera edició del fòrum i es va encarregar l'organització al grup d'Enginyeria Agroalimentària del Departament de Química de la Universitat dels Illes Balears (UIB), que col·labora amb l'Institut d'Investigació i Formació Agrària i Pesquera (Irfap) de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori.
Així, el fet que aquesta conferència tingui lloc a Mallorca suposa un reconeixement de la comunitat internacional al nivell científic dels investigadors espanyols en aquest àmbit. Prova d'això és el fet que la revista de major rellevància al camp, 'Drying Technology', va dedicar un número especial complet al tema de l'assecat a Espanya. Per això, és de vital importància donar suport a a la UIB en l'organització i coordinació del congrés, assenyala el Govern.