PALMA DE MALLORCA, 12 Abr. (EUROPA PRESS) -
El Departament de Territori i Infraestructures del Consell de Mallorca ha executat la fase final dels mapes estratgics de soroll a les carreteres de la xarxa viria de l'illa analitzant un total de 64 vies.
Segons ha informat el Consell en un comunicat, aquest estudi té com finalitat complir amb la legislació europea, nacional i autonmica, ajudar amb la gestió dels sorolls que genera el trnsit de les carreteres i aportar dades que defineixin la zona de servitud acústica.
Amb els resultats obtinguts es podran desenvolupar els corresponents plans d'acció en matria de contaminació acústica.
El passat 9 d'abril en el Butlletí Oficial de Balears (BOIB) es va publicar la formalització del contracte per elaborar els mapes, per valor de 196.770,90 euros i un termini d'execució de nou mesos.
Els mapes estratgics de soroll realitzats es componen de: mapes de nivells sonors, que són mapes de línies isofniques fets a partir del clcul a punts receptors que comprenen tota la zona d'estudi i de mapes d'afecció i exposició al soroll, on figuren les dades relatives a edificis, habitatges i població exposats a determinats nivells de soroll en les faanes dels edificis.
Cal recordar que la Llei estatal de soroll obliga les administracions públiques a avaluar cada cinc anys l'afecció sonora de les carreteres principals de competncia prpia.
D'acord amb l'article 14 de la Llei 37/2003, de 17 de novembre, del soroll, les administracions competents han d'elaborar i aprovar mapes estratgics de sorolls, a més de les finalitats i dels objectius d'aquests.
En una primera fase, el 2011, es va publicar el Mapa estratgic de soroll eix Ponent-Llevant (Ma.-1, Ma.-19 i Ma.-20), on es va estudiar la situació de l'autopista d'Andratx, la via de cintura i l'autopista de Llevant.