PALMA DE MALLORCA 8 Jul. (EUROPA PRESS) -
El Consell de Govern ha acordat el nomenament de Joaquín García Martínez com el director de l'Oficina de Control Pressupostari, creada aquesta setmana per racionalitzar i ordenar la despesa pública de l'Executiu i de les empreses públiques que d'ell depenen amb l'objectiu d'adequar-lo al nivell d'ingressos real de la Comunitat Autònoma.
Durant la roda de premsa posterior al Consell de Govern, Bosch ha subratllat que Joaquín García, qui ostentarà un rang equiparable al de director general, té un "brillant currículum empresarial", ja que és llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials, té un màster en Direcció i Gestió Financera i ha realitzat els Programes d'Alta Direcció d 'Empreses PADE i IESE.
Joaquín García ha estat promotor immobiliari en el grup DRAC on va desenvolupar projectes hotelers i president del Real Club Deportivo Mallorca.
Adscrita a presidència, l'Oficina de Control Pressupostari recopilarà informació econòmic financera del sector públic per analitzar-la i farà les propostes pertinents per ordenar-les racionalment segons els principis propis de la bona gestió financera.
Bosch ha indicat, en aquest sentit, que durant el procés de racionalització del sector públic, format actualment per gairebé 170 empreses públiques, haurà "una reducció important" del mateix, si bé ha matisat que això no comportarà l'"eliminació" del treball que realitzen els ens.
L'Oficina de Control Pressupostari, que es va crear dimecres passat mitjançant un decret, té la funció d'analitzar i fer un seguiment dels objectius i indicadors d'activitat fixats en els pressupostos, convenis, contractes programa o qualsevol altre negoci jurídic que tingui per finalitat determinar objectius, quantificar l'execució i relacionar-los amb els recursos assignats.
Alhora, també analitzarà l'activitat normativa del Govern que tingui repercussió en els ingressos i les despeses públiques. A més, s'encarregarà de fer propostes per reorganitzar i racionalitzar l'estructura i organització interna de l'administració pública, especialment del sector públic instrumental.
L'esmentada oficina també s'encarregarà d'analitzar l'aplicació dels principis de bona gestió financera i dels resultats obtinguts en relació amb els objectius proposats i amb els mitjans utilitzats.
També impulsarà l'aplicació dels principis d'economia, eficàcia i eficiència, i anàlisis de costos i beneficis tant en l'Administració autonòmica com el sector públic instrumental que depèn.
Una altra de les seves tasques serà la d'analitzar els dèficits pressupostaris, patrimonials i de l'actiu circulant, com també de les pèrdues en els comptes de resultats, i alhora de proposar mesures correctores i el seu seguiment i aplicació. Alhora, farà estudis i projeccions que permetin anticipar l'existència de problemes i proposta de mesures preventives.
SEGUIMENT DE L'ENDEUTAMENT
L'oficina també s'encarregarà d'analitzar l'aplicació correcta de l'endeutament i altres formes de finançament del sector públic instrumental. Al seu torn, constituirà i convocarà grups de treball multidisciplinaris per a l'exercici d'aquestes funcions.
Cal assenyalar que el personal al servei de l'Oficina de Control pressupostari pot participar amb veu i sense vot en tots els òrgans de direcció col·legiats del sector públic instrumental autonòmic.