FRANKFURT, 18 Ago. (EUROPA PRESS) -
L'aerolínia alemanya de baix cost Air Berlin ha informat aquest dijous que el seu conseller delegat Joachim Hunold ha presentat la seva dimissió en el càrrec, que es farà efectiva el pròxim 1 de setembre.
Hunold té intenció de seguir vinculat amb la companyia de baix cost alemanya amb director no executiu i ha recomanat al membre del consell Hartmut Mehdorn per convertir-se en el seu successor en el lloc de conseller delegat, ha precisat la companyia.
L'anunci de dimissió es produeix després de la publicació de l'informe de resultats del primer semestre, quan l'aerolínia va perdre 164 milions d'euros, un 9,3% més que els números vermells registrats en el mateix període de l'exercici passat.
La xifra de negoci del grup va arribar als 1.897 milions d'euros, un 21% més que en el mateix període de l'exercici passat, quan va facturar 1.567 milions d'euros.
Tot i això el resultat operatiu abans de costos de 'lísing', amortitzacions, interessos i impostos (Ebitdar) va arribar als 116,6 milions d'euros, un 30,7% menys que en el primer semestre del 2010.
En el segon trimestre, Air Berlin va perdre 43,9 milions d'euros, un 22% menys que en el mateix període de l'exercici passat (56,9), mentre que va ingressar 1.116 milions d'euros, un 27,2% més.
L'encara conseller delegat de l'aerolínia, Joachim Hunold, ha destacat que les pèrdues obeeixen sobretot a la introducció d'un impost sobre l'aviació a Alemanya que "va causar distorsions a l'entorn competitiu".
Concretament, aquest impost es va traslladar en 44,5 milions d'euros en costos en el segon trimestre i en 74,4 milions en el primer semestre.
A més, en el segon trimestre s'ha registrat un augment de les vendes menor a l'esperat a causa dels conflictes geopolítics d'Àfrica i Pròxim Orient.
PLA DE RECUPERACIÓ.
D'altra banda, l'aerolínia ha recordat que el seu balanç també es va veure afectat per l'encariment dels preus del cru, el cost de la qual ha augmentat un 34% en el trimestre en comparació del mateix període de l'any passat.
En conseqüència, Hunold ha anunciat un paquet de mesures per recuperar la rendibilitat que inclou retallades de rutes no estratègiques i ajustos de freqüències en destinacions la demanda de la qual no sigui "satisfactòria".
La capacitat es retallarà al voltant d'un 5% i l'aerolínia se centrarà en les seves rutes més rendibles dels seus quatre principals 'hubs' europeus, Berlín, Düsseldorf, Viena i Palma de Mallorca.