Consubal assegura que separar a famílies en vols pot suposar un problema de seguretat per als menors

El president de Consubal, Alfonso Rodríguez, intervé en el Parlament Europeu.
El president de Consubal, Alfonso Rodríguez, intervé en el Parlament Europeu. - CONSUBAL
Publicado: jueves, 5 septiembre 2019 14:48

Consubal porta al Parlament Europeu la seva denúncia contra les 'low cost' per separar a famílies en vols

PALMA DE MALLORCA, 5 Sep. (EUROPA PRESS) -

L'associació de Consumidors i Usuaris de Balears (Consubal) ha defensat aquest dijous davant la Comissió de Peticions del Parlament Europeu la seva denúncia contra "la prctica de les 'low cost', especialment Ryanair", d'assignar seients separats a famílies amb nens o grups que viatgin junts perqu, tal com consideren, pot arribar a "suposar un problema de seguretat per als menors".

El president de Consubal, Alfonso Rodríguez, ha intervingut aquest matí davant els eurodiputats i membres de la comissió i ha posat l'accent "en el problema de seguretat" que es podria plantejar en un vol davant una situació d'emergncia si "els menors no estiguessin asseguts al costat dels seus familiars", o en el cas de persones amb "algun tipus de discapacitat psíquica separats dels seus acompanyants".

Per a Rodríguez, l'assignació de seients separats té com a objectiu "forar-los a canviar de seient, per aconseguir seients contigus, previ pagament d'entre set i 30 euros", cosa que considera una "prctica abusiva".

Rodríguez ha sortit "molt satisfet" de la comissió i ha remarcat el suport i compromís dels eurodiputats de IU Sira Rego i Manu Pineda. A més, ha agrat les mostres de suport i la felicitació de la presidenta de la comissió, Dolors Monserrat.

Consubal va presentar la seva queixa davant el Parlament Europeu al febrer del passat any. L'associació, entén que "es podrien estar contravenint" algunes recomanacions de l'Agncia Europea de Seguretat Aria (Aesa) i, especialment, "la que determina que els menors de 12 anys acompanyats d'un adult hauran de viatjar en seients contigus o, com a cas extrem, separats per una fila o per un passadís".

RYANAIR NEGA LES ACUSACIONS

Per la seva banda, Ryanair va negar les acusacions de "prctiques abusives" realitzades per Consubal i va assegurar que els nens que viatgen en família obtenen seients assignats de forma gratuta.

L'aerolínia va titllar les acusacions "falses" i va explicar que la seva política de seients "est especificada de forma molt clara per als seus clients".

Segons va dir Ryanair, als clients que no desitgen adquirir un seient específic, se'ls assigna un seient a l'atzar, sense cap cost, "per la qual cosa aix és completament una qüestió d'elecció per part del client".