Sala de premsa de CCOO a Balears. - EUROPA PRESS - Archivo
PALMA DE MALLORCA, 25 Oct. (EUROPA PRESS) -
La Federació d'Ensenyament de CCOO ha realitzat una consulta dirigida als docents sobre l'eina de control horari que revela que el 95,1% dels docents que han contestat no pensen que "aquesta eina millori la seva tasca docent".
Entre altres resultats, el 55,5% dels docents participants en l'enquesta destaquen que han realitzat "més hores de permanncia que les que estan estipulades en el seu horari". A més, el 69,5% desitgen poder recuperar les hores de permanncia que fan fora de l'horari habitual i que no poden realitzar fora del centre.
D'altra banda, el 64,5% dels docents desitgen que la implantació de l'eina de control sigui una decisió del claustre.
Des de CCOO han explicat que aquesta setmana la Conselleria d'Educació ha fet arribar als sindicats una documentació sobre aquesta eina. A pesar que consideren positiva l'entrega d'aquesta documentació assenyalen que tenen "algunes discrepncies" i que s'han d'"aclarir alguns punts".
Segons recorden, el sindicat ja va advertir que aquesta eina ha servit per destacar que "gran part" dels docents fan "més hores" de les quals s'estipula en el seu horari i, per tant, s'han de recuperar i celebren que la Conselleria ho vegi com ells.
Així, indiquen que és necessari que existeixin unes instruccions o orientacions de com s'ha de fer aquesta compensació horria, perqu tots els docents puguin gaudir d'aquesta compensació en igualtat de condicions.
D'altra banda, consideren que la Conselleria hauria de confirmar que han de ser els centres els qui decidiran la implantació del sistema i que ha de ser el Claustre qui decideixi sobre aquest tema i no el Consell Escolar.
Per a la Federació d'Ensenyament, "ja és hora de tancar la polmica" i reprendre el debat dels temes que "realment" influeixen en la millora del sistema educatiu de les Illes.
L'enquesta s'ha distribut via correu electrnic i per xarxes socials a professors de centres públics i ha estat contestada per unes 300 persones pertanyents a diversos collegis i instituts.