Consum impulsa una campanya amb els tallers mecànics per informar sobre els drets dels consumidors

Director general de Consum, Francesc Dalmau, director general de Política Indus
CAIB
Publicado 28/2/2019 14:55:27CET

PALMA DE MALLORCA, 28 Feb. (EUROPA PRESS) -

El director general de Consum, Francesc Dalmau, ha anunciat aquest dijous l'impuls d'una campanya on els tallers mecànics informaran als seus clients dels drets que tenen com a consumidors.

Segons ha informat la Conselleria de Salut en un comunicat, aquesta campanya es realitzarà amb la col·laboració de la Direcció general de Política Industrial i les patronals dels tallers de reparació de vehicles, l'Associació Empresarial d'Automoció i Nàutica (Asema) i l'Associació Balear d'Especialistes Reparadores d'Automoció i Nàutica (Aberan), que sumen més de 1.200 tallers.

A l'acte, en el qual s'han presentat els cartells de la campanya, han participat el director general de Política Industrial, Manuel Porras, i el president d'Aberan, Julio González.

Els cartells, que seran distribuïts entre els associats de les patronals, informen dels drets dels consumidors i ofereixen consells a l'hora de dur el cotxe al taller. En aquest sentit, abans de deixar el vehicle al taller es recomana demanar un pressupost, que ha de tenir una validesa mínima de dotze dies.

Una vegada s'accepta el pressupost, és convenient demanar un resguard del dipòsit del vehicle; si no s'ha demanat pressupost, s'ha de comprovar i signar l'ordre de reparació. Una vegada reparat, quan l'usuari passa a recollir el cotxe, ha de revisar la factura i comprovar que s'ajusta al pressupost.

Així mateix, cal recordar que les peces substituïdes tenen una garantia de dos anys i la mà d'obra, de tres mesos. Els cartells també destaquen que, una vegada arreglat el vehicle, ha de retirar-se en tres dies perquè, en cas contrari, el taller pot cobrar despeses de custòdia.

Dalmau ha destacat que amb aquesta campanya es pretén avançar en la protecció dels drets dels consumidors i ha expressat la seva satisfacció per "l'excel·lent disposició de les empreses" a l'hora d'impulsar iniciatives que milloren la qualitat del servei i, per tant, la satisfacció dels usuaris, que se senten més segurs.

NOMBRE DE RECLAMACIONS EN 2018

L'any 2018, el nombre de reclamacions a tallers mecànics registrades a la Direcció general de Consum va ser de 157, 20 menys que en el 2017, en el qual es van registrar 175.

Per illes, l'any 2018 a Mallorca els consumidors van formular 108 reclamacions, 26 menys que el 2017, en què se'n varen comptabilitzar 134; a Menorca es varen registrar vuit reclamacions, una manco que l'any anterior, i a les Pitiüses, 41, és a dir, nou més que l'any 2017.

Per part seva, Porras, que ha felicitat a Consum per la iniciativa de difondre els drets dels consumidors, s'ha referit a l'important paper de la Direcció general de Política Industrial en matèria de vigilància, assessorament i acompanyament a les empreses amb la finalitat d'assegurar que totes passen pel procés d'homologació i compleixen la normativa.

En quant a les tasques de control, ha assenyalat que l'any passat es varen visitar 80 tallers en el marc de la campanya d'inspeccions que té per objectiu garantir la seguretat i evitar la competència deslleial.

Contador