Consum obre un expedient informatiu a Iscomar perquè confirmi si ha eliminat el trajecte Dénia-Eivissa-Formentera

Actualizado 2/9/2008 21:03:10 CET
Actualizado 2/9/2008 21:03:10 CET

Consum obre un expedient informatiu a Iscomar perquè confirmi si ha eliminat el trajecte Dénia-Eivissa-Formentera

PALMA DE MALLORCA, 2 Sep. (EUROPA PRESS) -

La Direcció General de Consum de la Conselleria de Salut i Consum ha obert un expedient informatiu a la naviliera Iscomar en què hi sol·licita que confirmi si ha eliminat "realment" el trajecte Dénia-Eivissa-Formentera, arran de les notícies aparegudes en relació amb la supressió d'aquest recorregut. Alhora, insta la companyia a aclarir si, suposat que hagi eliminat la línia, ha avisat prèviament als usuaris que ja havien reservat passatge amb la suficient antelació.

Segons Consum, en el marc d'aquest expedient informatiu, Iscomar ha d'indicar si ha informat a l'opinió pública de la supressió del trajecte i si ha tornat l'import de les reserves que els passatgers havien fet efectives.

Tal com va explicar la Direcció General, el departament està treballant en l'atenció als passatgers del transport marítim i, entre les actuacions que desenvolupa, destaca la preparació d'una normativa per regular uns drets mínims dels passatgers en el transport interinsular marítim. El projecte de decret està pendent del dictamen del Consell Consultiu com a pas previ a la seva aprovació per part del Consell de Govern.

D'altra banda, va recordar que lidera la iniciativa en l'elaboració d'una normativa de caràcter estatal que reguli els drets dels passatgers que utilitzen el transport marítim. A més, Consum ha sol·licitat al Govern espanyol que insti la Comissió Europea a iniciar un reglament comunitari per defensar els drets dels passatgers de transport marítim a nivell europeu, semblant al qual ja existeix dins l'àmbit del transport aeri.