PALMA DE MALLORCA, 12 Abr. (EUROPA PRESS) -
El Consell de Govern ha declarat com inversió d'inters autonmic la construcció d'un nou edifici per al Servei d'Urgncies d'Atenció Primria (SUAP) Bons Aires.
Segons ha assenyalat la portaveu del Govern, Pilar Costa, aquest projecte de carcter sanitari s'acull al Decret llei 1/2018, de 19 de gener, de mesures urgents per a la millora i/o l'ampliació de la xarxa d'equipaments públics d'usos educatius, sanitaris o socials de Balears.
El Servei de Salut ha estimat que aquesta obra ha de considerar-se d'inters autonmic vista la indubtable necessitat, urgncia i importncia.
El SUAP Bons Aires tindr una superfície de 899 m2 i albergar set consultes d'urgncies (cinc adults i dos de pediatria), una sala d'observació, una sala de crítics, nou dormitoris per al personal i espais per a magatzematge, entre uns altres.
Els recursos humans previstos són de 25 professionals (14 metges i 11 infermers del SUAP).
L'edifici se situar 300 metres al sud del Centre de Salut Bons Aires, i per accedir a ell s'obrir un accés en la travessia de Jesús, prop de la confluncia amb el carrer d'Anselm Turmeda.
De fet, disposar de diversos accessos: un per al públic en general i altres tres per a pacients crítics, per al personal i per a l'rea de subministraments.
L'accés a peu es far per una escala i una rampa per a persones amb mobilitat reduda i l'accés amb vehicles, que ser restringit, es far des de l'entrada actual al recinte de l'Hospital Psiquitric, a la cantonada del camí de Jesús i la travessia de Jesús. Disposar de vuit places d'aparcament i una zona per a les ambulncies.
L'actual Centre de Salut S'Escorxador i les unitats de suport estan situats en un recinte protegit en el municipi de Palma, pel qual es paga mensualment una alta quota de lloguer i que no cobreix totes les seves necessitats.
Per tot aix, aquesta Administració ha considerat la necessitat de construir noves edificacions que acullin el Centre de Salut i les unitats de suport.
En aquesta situació es va decidir disposar dels terrenys que allotgen l'Hospital Psiquitric i la Central Corporativa de Compres i Logística, on hi ha espai suficient per construir les infraestructures.