Una dona realitza un viatge de negocis a l'any per cada tres efectuats per un home, segons un estudi de 'ClosinGap'

El conseller delegat de Meliá Hotels International, Gabriel Escarrer, en la presentació d'un informe sobre bretxa de gnere en el turisme
El conseller delegat de Meliá Hotels International, Gabriel Escarrer, en la presentació d'un informe sobre bretxa de gnere en el turisme - EUROPA PRESS
Publicado: jueves, 21 noviembre 2019 17:51

   L'impacte econmic de bretxa de gnere és de 2.350 milions d'euros a l'any

   Escarrer considera que la desigualtat és un tema de "conscienciació", sobre el que cal treballar entre Administració Pública i Privada per "llevar la percepció de vells estigmes"

   PALMA DE MALLORCA, 21 Nov. (EUROPA PRESS) -

   Una dona realitza un viatge de negocis a l'any a Espanya per cada tres efectuats per un home, la qual cosa representa, en termes econmics, un impacte de bretxa de gnere de 2.350 milions d'euros. Així mateix, si s'igualessin els viatges, es registrarien 6 milions de viatges de negoci addicionals, "amb la seva corresponent despesa en hostaleria, comer i transport".

   Així es desprn de l'informe 'Cost d'oportunitat de la bretxa de gnere en el turisme', elaborat pel clúster 'ClosinGap', i que ha presentat aquest dijous a Palma el conseller delegat de Meliá Hotels International, Gabriel Escarrer, qui ha subratllat que la desigualtat és un tema de "conscienciació" i "sensibilització", sobre el que cal treballar entre Administració Pública i empreses privades per "llevar la percepció de vells estigmes".

   "La bretxa en el turisme de negocis és conseqüncia directa de les diferncies de l'accés a l'ocupació i ha de corregir-se no solament per aprofitar el talent femení, sinó per contribuir al creixement de l'economia espanyola. És responsabilitat de tots acudir a l'origen, analitzar les causes i engegar accions per reduir-la i fins i tot eradicar-la, com la conciliació laboral", ha explicat Escarrer durant la seva intervenció.

   En aquest sentit, la presidenta de 'ClosinGap', Marieta Jimenez, ha explicat que les onze empreses que formen part del clúster s'han comproms a desenvolupar acords per "comenar a tancar la bretxa" en relació a conciliació laboral, 'mentoring' i propostes per aconseguir posicions de lideratge de dones. "El següent pas és asseure'ns amb les Administracions per aconseguir-ho de forma significativa i que les dones tinguin les mateixes oportunitats", ha dit.

   En la mateixa línia, l'informe també determina que les dones ocupen menys llocs directius que els homes, conseqüncia de "l'anomenat sostre de cristall", que "aguditza la bretxa". En aquest sentit, segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE), en 2018 els crrecs de major responsabilitat van ser exercits un 68 per cent per homes i solament el 32 per cent per dones.

LES DONES REALITZEN 2,2 MILIONS VIATGES MÉS PER MOTIUS PERSONALS

   No obstant aix, pel que fa als viatges personals, la tendncia és diferent, ja que les dones realitzen a l'any 2,2 milions de viatges més que els homes i amb motivacions diferents. L'anlisi apunta que elles ho fan amb major freqüncia per turisme cultural, de benestar i de sol i platja i, els homes, per la seva banda, prefereixen més turisme esportiu i gastronmic.

   Així mateix, també es reflecteix que les dones realitzen una major despesa mitjana en totes les categories, excepte sol i platja i el gastronmic. Així, per exemple, en turisme cultural, elles gasten 129 euros al dia, un 5,3 per cent més que ells.

   D'altra banda, l'estudi mostra que les dones són "més previsores" i reserven amb més antelació. El 56 per cent ho fan amb més de 15 dies d'antelació, enfront del 52 per cent dels homes.

   En termes generals, el conjunt d'homes i dones majors de 15 anys residents a Espanya van realitzar més de 164 milions de viatges el passat any. Analitzant aquesta distribució per gnere, s'observa que les dones van viatjar un 6,9 per cent menys que els homes.