ENAIRE licita la renovació del seu radar de Randa (Mallorca)

Radar d'ENAIRE en Randa (Mallorca)
Radar d'ENAIRE en Randa (Mallorca) - ENAIRE - Archivo
Publicado: viernes, 28 junio 2019 14:59

PALMA DE MALLORCA, 28 Jun. (EUROPA PRESS) -

ENAIRE, gestor de la navegació aria a Espanya, ha licitat aquest divendres la renovació i posada en servei d'un nou radar d'avanada tecnologia a Mallorca, al municipi de Randa.

Segons ha informat ENAIRE en un comunicat, aquesta installació permetr donar cobertura i servei de vigilncia als vols de la zona de l'arxiplag balear, així com al trnsit entre les Illes i la Península.

A més, proporcionar cobertura a les aeronaus que desenganxen i aterren dels aeroports de Palma, Menorca i Eivissa.

En concret, el nou radar, que prestar servei als centres de control aeri d'ENAIRE a Palma i Barcelona, s'ha licitat per un import d'inversió d'1.131.575 euros.

El radar millorar la vigilncia del trnsit aeri a la zona de l'arxiplag balear i l'Est de la Península. En total, controlar l'espai aeri en un radi d'unes 250 milles nutiques --l'equivalent a una superfície d'uns 670.000 km2--.

SUBSTITUCIÓ DE L'ANTERIOR RADAR

El radar en Randa ve a substituir a l'anterior radar civil, installat a principis de l'any 2003. El nou model est equipat amb receptors digitals i tecnologia Modo S, la qual cosa permetr disposar de major informació sobre les aeronaus, gestionar el trnsit amb més fludesa i incrementar la seguretat aria.

Amb aquesta renovació s'avanar en el servei de vigilncia, ja que facilitar informació sobre la posició de cada aeronau, la seva identificació i l'altitud a la qual vola. Aix suposa una major precisió per conixer la localització de cada aeronau que operi en la seva rea d'abast.

El radar secundari de vigilncia Modo S, unit als altres quinze Modo S ja installats a Espanya, representa una millora pel que fa a el radar secundari monopulso utilitzat fins ara.

La nova installació utilitza les mateixes freqüncies, per té la capacitat de realitzar interrogacions selectives, disminuint així la contaminació radioelctrica.

A més, el radar de Randa incorporar una estació redundant de Vigilncia Depenent Automtica Radiodifosa (ADS-B), que permetr obtenir la posició de les aeronaus a través de la informació que aquestes difonen dels seus sensors de bord. Aquesta funcionalitat permetr seguir disposant d'informació de vigilncia davant fallades mecniques de l'estació radar.

Aquesta estació ADS-B ha estat cofinanada sota el Mecanisme 'Connectar Europa' de l'agncia INEA de la Unió Europea, dins d'un projecte d'implantació de vigilncia ADS-B presentat pels provedors de servei de navegació aria espanyol (ENAIRE) i portugus (NAV Portugal).

Leer más acerca de: