Un estudi denuncia la "corrupció evident" en la indústria de la tonyina vermella

Greenpeace demana al Govern espanyol que protegeixi el de Balears

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 8 noviembre 2010 18:31

MADRID, 8 Nov. (EUROPA PRESS) -

Un estudi elaborat pel Consorci Internacional de Periodistes d'Investigació ha tret a la llum una "corrupció evident" en la indústria de la tonyina vermella on existeix, segons han assenyalat els experts, una "falta de control d'aquesta pesqueria, amb nombrosos casos de violació de les quotes, absència de declaracions, ús de vols il·legals de suport, gran nombre de captures de juvenils i casos en els quals els propis governs no han declarat les captures".

Aquest treball s'ha realitzat després d'una investigació de vuit mesos en els quals s'ha seguit dia a dia la pesqueria de tonyina vermella i el seu mercat, segons ha explicat WWF. El responsable de Pesqueries d'aquesta organització ecologista a Espanya, Raúl García, ha assenyalat que "aquest alt nivell d'il·legalitats suposa que cap consumidor, empresa o govern pot estar segur que la tonyina vermella ha estat capturat i comercialitzat de manera responsable, ja que tota la cadena està sota sospita".

En aquest sentit, WWF apunta que les dades obtingudes de la Comissió Internacional per la Conservació de la Tonyina Atlàntica (ICCAT,), han confirmat que aquest incompliment de les normes de la pesqueria de tonyina vermella del Mediterrània ha estat una pràctica habitual també durant la campanya del 2010.

També des de Greenpeace han mostrat la seva "preocupació" per aquest informe. Així, la responsable d'Oceans de l'organització ecologista, Celia Ojeda, ha assenyalat que "és més que evident que la situació d'aquesta espècie està fora de control i els països que la realitzen són tots igualment responsables". Sobre aquesta qüestió, Ojeda ha apuntat que "França vol mantenir el nivell de la pesqueria al·legant que genera ocupació, en lloc d'admetre que l'única manera de garantir aquests llocs de treball és una reducció massiva de la pesqueria, que beneficiarà la recuperació de l'espècie i proporcionarà un futur per a aquests pescadors".

Tant per a WWF, com per a Greenpeace, després que aquesta informació hagi vist la llum, no hi pot haver una excusa perquè la comunitat internacional no suspengui la "destructiva pesqueria industrial de setge" i les granges de tonyina que depenen d'ella, davant de la trobada de ICCAT, que es farà a París del 17 al 27 de novembre.

A més, Greenpeace ha demanat també al Govern espanyol que lideri un canvi en aquesta gestió a la reunió de ICCAT ja que segons la seva opinió, l'Executiu hauria de prioritzar la seva pesqueria tradicional i protegir el sud de Balears, zona on fresa la tonyina vermella.

Contenido patrocinado