MADRID, 19 Ene. (EUROPA PRESS) -
El president de la Cambra de Comerç de Mallorca, Joan Gual, ha afirmat que 2011 s'aprecia com el "començament de la recuperació" de l'activitat turística després d'haver patit "una llarga crisi" i ha incidit en els signes de recuperació que presenten els mercats alemany i britànic.
En declaracions als mitjans de comunicació en el marc de la Fira Internacional de Turisme (Fitur), Gual ha incidit que les dificultats econòmiques han causat "fatiga" a les empreses durant els últims anys, si bé ha incidit que l'esmentada fira ve precedida de "clares notícies" de recuperació d'Alemanya i la recuperació de les vendes al Regne Unit.
Això, a més, ve associat a la confirmació de nous mercats "que s'estan convertint en forts" com Rússia i Polònia, on les empreses que gestionen activitats de turisme en aquests països apunten a increment en les previsions de turistes.
Preguntat sobre si aquests nous mercats i l'actual context econòmic exigirà una major oferta del 'tot inclòs', Gual ha subratllat que la comunitat "no és un destí" --a causa de l'absència de complexos 'resort' d'aquestes característiques, tot i que hi hagi una major demanda d'aquests productes, a causa de a la crisi econòmica.
També qüestionat sobre si els toruoperadors oferiran productes amb més ofertes o preus baixos, el president de la Cambra de Comerç ha comentat que aquestes entitats "pressionen sempre" tot i que ha subratllat que les illes tenen "preus bastant competitius" i que s'ha arribat al límit en el marge de rebaixa de tarifes.
Pel que fa a si els conflictes en Tunísia poden beneficiar al turisme a Balears, Gual ha explicat que la comunitat ha de centrar-se a millorar el seu producte "al marge dels problemes d'altres competidors".
"Si confiem en els problemes dels països competidors és un error (...) no es pot plantejar una visió a curt termini", ha emfatitzat després.
Sobre la proposta d'Exceltur de buscar un gran pacte per al turisme, el president de la Cambra de Comerç de Mallorca ha assenyalat que és convenient tenir un criteri "unificat" en matèria turística, al·ludint a aspectes com la promoció i a la necessitat de coordinació entre els esforços de l'Estat i les comunitats.
"Crec que ha mercats que no es pot anar com una comunitat sinó amb la marca Espanya", ha precisat després.